مقالات

پرز روتختی را چگونه از بین ببریم؟

پرز روتختی و روش های از بین بردن آن

حتما بارها و بارها برایتان پیش آمده که از پرزهای بسیار زیاد پتو و روتختی تان عصبانی شده اید و هر کاری کردید تا آنها را منهدم کنید. برای کمک به درک نحوه حذف آن، ابتدا باید بدانید که پرز چیست. پرزها اساساً الیاف شل است که می تواند پس از شستن یا خشک کردن پارچه شما ایجاد شود. اگر پتو شما مستعد تولید پرزهای بیش از حد است، می توانید آن را نیز بشویید و سرکه را به آب شستشو اضافه کنید. شما باید هنگام خرید روتختی حواستان به جنس و کیفیت آن باشد تا جنس مرغوب بخرید.

برخی از افراد حتی توصیه می کنند پارچه پرزگیر مانند میکروفیبر، مخمل یا لباس های مخملی را که در خشک کن استفاده نمی کنید، اضافه کنید. این پارچه‌ ها پرزها را برای شما می‌گیرند، بنابراین نیازی نیست به پرزهای چسبیده روی خشک‌کن رسیدگی کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که این تکنیک تنها در صورتی قابل اجرا است که برای شما مهم نباشد که یک لباس قدیمی پرزها را جمع کند. ما در این مقاله به طور جامع چگونگی حذف کردن این پرز روتختی را بررسی خواهیم کرد.

 

چرا روتختی پرز می دهد

دلیل پرز پتو یا روتختی شما این بوده که احتمالاً آن را با مواد دیگری شسته اید. برای جلوگیری از پرزهای بیش از حد، بهتر است هرگز پتوهای پرزگیر را با چند ماده شوینده نشویید. پنبه نمونه ای از پتوها و روتختی های پرزگیر است، در حالی که مواد مصنوعی، اقلام بافتنی و کتانی پرزها را جذب می کنند.

اگر از نرم کننده ها و ورق های خشک کن استفاده می کنید پتو نیز مستعد ریزش پرز است. و در مورد خشک کن، باید فقط چند پتو مانند میکروفلیس را روی بند رخت خشک کنید. اگر می توانید از خشک کن برای پتو خود استفاده کنید، حتما چند توپ تنیس داخل آن اضافه کنید تا پرزهای شل شده را از بین ببرید.

 

چه جنس روتختی پرز نمی گیرد

پارچه هایی که یک دست باشند و از ترکیب پارچه ها درست نشده باشند بهترین جنس برای روتختی هستند. این نوع پارچه ها از قبیل پارچه های پلی استر، میکرو و براش در الیاف مصنوعی و کتان و پنبه و لینن در الیاف طبیعی پرز نمی گیرند. البته پارچه های ترک هم اصولا پرز نمی گیرند.

 

برای از بین بردن پرز روتختی حتما باید این راهکارها را بدانید

با استفاده از چسبندگی و ساییدگی، ژیلت پرز را حذف کنید

 

برای از بین بردن پرز روتختی چه کنیم؟

۴ راهکار کاربردی و قطعی برای از بین بردن پرز روتختی عبارتند از:

  • استفاده از تیغ

پرزها را به خوبی شانه کنید و از یک تیغ تیز برای بریدن آنها استفاده کنید. این روش طولانی و وقت گیر است. پیشنهاد می کنیم سایر روش ها را نیز در ادامه مطالعه کنید.

  • استفاده از قیچی

در این روش از یک شانه دندانه ریز برای پاک کردن توپ های پرز استفاده کنید. به خصوص اگر بخواهید پرزهای روی پتوی پشمی خود را پاک کنید بسیار مطلوب است. پتو را روی یک سطح صاف قرار دهید و تمام طول آن را شانه کنید و از یک گوشه شروع کنید. با هر بار حرکت باید به سرعت پرزهای روی شانه را پیدا کنید. این روش ممکن است بیشتر طول بکشد، اما کارآمدتر از استفاده از چسب است. بعد از شانه کردن از یک قیچی استفاده کنید و پرزها را منهدم کنید.

  • استفاده از ریش تراش برقی

در این روش از یک تیغ یا ریش تراش پارچه استفاده می کنیم. این یک راه عالی برای از بین بردن پرز از پتوهای میکرو فلیس است. حتی می توانید از یک چاقوی تیز برای پاک کردن پرز روی پتو استفاده کنید. مشابه روش قبلی، پتو را روی یک سطح صاف قرار دهید.

با این حال، در کار روی سطح دقت کنید تا با فشار زیاد مواد را برش ندهید. یک نکته مفید این است که در قسمت های مختلف روی پتو کار کنید. به این ترتیب می توانید پرز روتختی را خیلی بهتر هدف قرار دهید.

  • استفاده از نوار چسب

استفاده از نوار چسب برای از بین بردن پرز روی پتو کاملاً قابل توضیح هست. قسمت چسبنده را روی سطح قرار می دهید تا پرزها گرفته شود. به خصوص برای توپ های پرزدار و تکه های بزرگتر موثر است.

در مورد غلتک پرز، روش یکسان است زیرا از یک رول چسب استفاده می کنیم. زمانی که لایه فعلی دیگر پرز نگرفت، می توانید هر لایه را بردارید. این پاک کننده برای نخ ها و موهای روی پتو نیز موثر است.

 

بهتر است روتختی را با دست بشویید نه با لباسشویی

شستن روتختی با دست از پرز دادن آن جلوگیری می کند

 

برای جلوگیری از پرز روتختی چه کنیم؟

در اینجا راهکارهایی برای جلوگیری از پرز روتختی را بیان می کنیم:

  • فیلترهای لباسشویی و خشک کن را قبل از شستن روتختی تمیز کنید تا پرز روتختی های دیگر روی روتختی جدید نشیند.
  • روتختی ها را بر اساس رنگ جدا کنید و آنها را در گروه های جدا بشورید.
  • از ماده های شوینده مختلف برای شستن روتختی ها استفاده نکنید.
  • بهتر است روتختی های حساسی که فکر می کنید پرز می دهند را با دست بشورید.
  • روتختی های حساس را کمتر از دیگر روتختی ها بشورید.
  • ماشین لباسشویی را باسرکه تمیز کنید.

 

خرید روتختی ترک از دیاموند هوم

روتختی ترک از بهترین و متنوع ترین جنس های روتختی است که کمترین احتمال پرز دادن را دارید. شما می توانید این روتختی را با بهترین کیفیت و معقول ترین قیمت از دیاموند هوم خریداری کنید. شما با خرید از دیاموند هوم از شر پرز روتختی خلاص خواهید شد.

 

دیاموندهوم 

 

سوالات متداول

  • چگونه پرز روتختی را از بین ببریم؟

استفاده از تیغ، قیچی، ریش تراش برقی، نوار چسب

 

  • جنس روتختی دیاموند هوم چگونه است؟

با خرید روتختی از دیاموند هوم می تواند خیالتان راحت باشد و سال ها از این روتختی ها استفاده کنید. چرا که این روتختی ها ترک می باشد. روتختی زارا، روتختی مخمل از انواع روتختی دیاموند هوم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *