مقالات

تمامی مواردی که درباره ی حوله های حمام باید بدانید

نکات مهم درباره ی حوله حمام

به طور کلی حوله نوعی وسیله شخصی است که نقش بسزایی در حفظ سلامت و بهداشت افراد ایفا می کند. حوله حمام دارای انواع گوناگونی بوده و نگهداری آن، ملزم به شناخت نکات بسیاری است. از طرفی یک حوله خوب باید به گونه ای باشد که از قدرت جذب بالایی برخوردار بوده و کیفیت خود را به خوبی حفظ کند.

انواع حوله حمام

در این قسمت به بررسی انواع حوله حمام می‌پدازیم که برای خرید آشنایی کلی از آنها داشته باشید که با توجه به نیازی که دارید اقدام به تهیه آن کنید.

حوله تن پوش

طراحی حوله پالتویی در حقیقت به صورتی است که همه نواحی بدن افراد را پوشش می دهد. به عبارتی دیگر خرید حوله تن پوش و استفاده آن که به نوعی حوله پوشیدنی بوده، برای رنج های سنی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

حوله استخری

این نوع حوله اغلب برای استخر مورد استفاده قرار گرفته و بسیار سبک هستند. حوله های استخری در ابعاد گوناگونی طراحی می شوند ولی دارای طرفدار کمتری نسبت به حوله های پالتویی هستند.

 

انواع جنس ها با وزن های متفاوت حوله حمام

جنس های مختلف حوله حمام

انواع جنس حوله های حمام با وزن های متفاوت

امروزه حوله حمام در جنس ها و وزرن های متفاوتی تولید و وارد بازار می شود. که افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشند. در ادامه جنس و وزرن حوله ها را به شما معرفی می کنیم.

وزن حوله

وزن حوله متناسب با کاربرد و جنس آن تعیین می شود. میزان تراکم پنبه ها در انواع حوله متفاوت بوده و ارتباط مستقیمی با وزن حوله دارند. از طرفی وزن انواع حوله حمام، بین 600 تا 900 GSM در نظر گرفته می شود.

جنس حوله

حوله ها در واقع از نظر جنس و کیفیت با یکدیگر متفاوت بوده و قدرت جذب هر کدام، متناسب با جنس آنها مشخصی می شود. از جنس های مختلف حوله ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حوله پنبه ای: این دسته از حوله ها، از لطافت و قدرت جذب بالایی برخوردار بوده و دارای قیمت مناسب تری نیز می باشند. همچنین از انواع حوله های پنبه ای می توان حوله پلی استر و پنبه ارگانیک را نام برد.
  • حوله ابریشم: حوله ابریشم در حقیقت با استفاده از نخ ابریشم تولید شده و بسیار سبک هستند. همچنین این جنس حوله حمام نسبت به سایر حوله ها گران تر بوده و نیاز به نگهداری بیشتر و بهتری دارد.
  • حوله پشم ارگانیک: حوله پشم ارگانیک، با استفاده از پشم گوسفند تولید شده و دارای لطافت بالایی است. از طرفی این نوع حوله از قدرت جذب پایین تری نسبت به سایر حوله ها برخوردار است.
  • حوله پشم مصنوعی: حوله های پشم مصنوعی دارای قدرت جذب بسیار بالایی بوده و بسیار نرم هستند.

 

روش مراقبت درست از حوله حمام

روش مراقبت درست از حوله حمام

نحوه مراقبت صحیح از حوله حمام

نحوه صحیح مراقبت و نگهداری حوله حمام، نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد دارد. حوله ها با توجه به داشتن رطوبت، می توانند محل مناسبی جهت رشد میکروب ها فراهم کرده و باعث بروز بیماری های خطرناک شوند. به دنبال این امر، بهتر است موارد زیر را به خوبی رعایت کنید:

  • از خشک کردن حوله در محیط های مرطوب و ایجاد فضا برای رشد میکروب ها خودداری کنید.
  • هر ۲ روز یک بار می توانید حوله خود را به منظور ضدعفونی کردن، در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • بهتر است در فصول سرد سال، از حرارت بخاری یا شوفاژ جهت خشک کردن حوله استفاده کنید.
  • در مواقعی که حوله شما بوی نامطبوعی داشته باشد، می توانید از سرکه و آب داغ به منظور شستشو آن استفاده کنید.

چند وقت یکبار حوله حمام را بشوییم

بهتر است قبل از استفاده، حوله حمام را به خوبی شستشو دهید تا میکروب های موجود بر روی آن از بین بروند. شستشو حوله حمام بیشتر از پنج بار، موجب افزایش قدرت جذب آن می شود. از طرفی شستشو مرتب حوله ها باعث از بین بردن مواد پوشش دهنده، لطافت، کیفیت و رنگ آنها می شود. بنابراین بهتر است حوله خود را به اندازه نیاز و با استفاده از آب جوش شستشو دهید. دمای بالا، باعث از بین رفتن میکروب ها و حفظ بافت حوله می شود.

 

حوله تن پوش

حوله تن پوش دیاموند هوم

حوله تن پوش

حوله تن پوش در حقیقت یکی از پرکاربردترین انواع حوله های حمام بوده و با استفاده از الیاف مختلف در ابعاد مشخص تولید می شود. یکی از اصلی ترین نکات برای انتخاب حوله های پالتویی، جنس و سایز آنها است. همچنین سایزبندی این مدل حوله، متناسب با اندازه سرشانه مشخص می شود. انواع سایزبندی حوله تن پوش به شرح زیر می باشد:

1- سایز small: اندازه سرشانه بین 36 الی 42 سانتی متر و قد از سرشانه 105

2- سایز medium: اندازه سرشانه بین 44 الی 48 سانتی متر و قد از سرشانه 115

3- سایز large: اندازه سرشانه بین 50 الی 54 سانتی متر و قد از سرشانه 125

انواع حوله حمام در دیاموند هوم

انواع حوله حمام و روپوش های کلاسیک، مدرن و… توسط فروشگاه دیاموند هوم به مشتریان ارائه داده می شود. این حوله ها عبارتند از:

حوله تن پوش

با استفاده از حوله تن پوش می توانید همه نقاط بدن از جمله شانه، زانو و … را به خوبی پوشش دهید. همچنین این مدل حوله جهت خشک کردن و گرم نگه داشتن بدن به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرد.

حوله استخری

این حوله با داشتن بافت نرم و ضخامت مناسب، به منظور پوشاندن بدن بعد از حمام و شنا استفاده می شود. از طرفی قدرت جذب حوله استخری متناسب با جنس و کیفیت آنها مشخص می شود.

حوله مخصوص حمام

این نوع حوله در واقع با ابعاد متوسط طراحی شده و دور بدن شما پیچیده می شود. همچنین حوله های مخصوص حمام اغلب از جنس پنبه، پلی استر و کتان هستند.

حوله نوزاد

حوله های نوزاد در حقیقت با استفاده از مواد پنبه ای لطیف تولید شده و دارای قدرت جذب فوق العاده ای نیز می باشند. از طرفی در تولید حوله نوزاد، از مواد مضر استفاده نمی شود.

کلام آخر

در نتیجه حوله حمام دارای انواع گوناگونی مانند تن پوش و استخری بوده و در ابعاد مختلف تولید می شود. این مدل حوله ها اغلب از جنس پنبه، پشم، کتان و نایلون هستند که لطافت و قدرت جذب هر کدام، متفاوت می باشد. از طرفی مراقبت و شستشو حوله های حمام ملزم به شناخت نکات بسیاری است که از رشد میکروب ها جلوگیری می کنند.

 

دیاموندهوم

1 نظر در “تمامی مواردی که درباره ی حوله های حمام باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *