مقالات

لوازم دکوراتیو جهیزیه عروس

لوازم دکوراتیو جهیزیه عروس

لوزام دکوارتیو جهیزیه ی عروس از مواردی است که باید به آن دقت زیادی شود. لوازم دکوراتیو یا دکوری برای بسیاری از افراد بسیار هیجان انگیز است. این لوازم علاوه بر زیبایی که در مکان زندگی یا محل کارتان ایجاد می کنند از لحاظ روحی نیز حال شما را بهبود می بخشند. ما در این مقاله درباره ی تاثیر محصولات دکوراتیو با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

لوازم دکوراتیو چیست؟

به طور کلی به لوازم دکوری که دارای مزیت کاربردی هم هستند، دکوراتیو گفته می شود. لوازمی که علاوه بر زیبا سازی فضا، استفاده از آن را مفید تر می کنند. برای مثال یک قفسه دیواری، علاوه بر زیبا بودن، به جاسازی و چیدمان بهتر وسایل هم کمک می کند. امروزه و با گسترش آپارتمان نشینی و عدم دسترسی به حیاط، باغچه و فضای سبز مردم بیشتر تمایل به خرید لوازم دکوراتیو دارند. وسایل و لوازم گوناگونی در دسته این نوع اشیا قرار می گیرند. هنر دکوراتیو با بکارگیری بجا و درست وسایل، فضای مورد استفاده برای کار و زندگی را زیبا، مفید و کاربردی می کند که این تنوع طلبی و تغییر چیدمان، ذهن و چشم را از یکنواختی رها کرده و محیط را از حالت خسته کننده خارج می کند. این تزئینات به عنوان یک فاکتور مکمل، تاثیر مهمی در بهتر دیده شدن سایر بخش های چیدمان منزل دارند. این موضوع مخصوصا در مورد جهیزیه عروس بسیار مهم می باشد به طوری که حتی یک جهیزیه ی کامل، شیک و مدرن هم بدون وجود لوازم دکوراتیو جهیزیه کامل نمی شود.

 

معرفی انواع لوازم دکوراتیو کاربردی

در این قسمت می خواهیم به معرفی انواع لوازم دکوراتیو جهیزیه عروس بپردازیم.

تابلو های دکوری

تابلو ها نقش کلیدی در تزئین دیوار های منزل دارند. اما این نکته که چه نوع تابلویی بروی کدام دیوار مناسب تر است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. شما میتوانید متناسب با کارکرد فضای مورد نظرتان از قاب عکس ها یا تابلو های نقاشی متفاوت مرتبط برای تزئین دیوار ها استفاده کنید. در مورد گلدان ها هم می توان گفت در دکوراسیون خانه بسیار زیبا و برای اعضای خانواده بسیار مفید هستند. گلدان های زیبا احساس مسئولیت پذیری را در میان اعضای خانواده افزایش می دهند و در شادابی آن ها تاثیر گذار هستند.

 

استفاده از آباژور باعث زیبایی می شود

آباژور به فرانسوی: abat-jour می باشد

 

آباژور

استفاده از آباژور در دکوراسیون منزل و نورپردازی خانه یکی از انواع روش هاییست که افراد با سلیقه جهات روح بخش به فضای خانه از آن استفاده می کنند. آباژور های انواع گوناگونی مانند آباژور ایستاده، آباژور رومیزی، آباژور کلاسیک، آباژور کنار سالنی و…دارند. شما با نورپردازی اصولی منزل می توانید فضارا بزرگ تر و زیباتر نشان دهید به همین دلیل است که افراد از انواع نورپردازی زیبا نظیر انواع آباژور ها در خانه استفاده می کنند. نور پردازی با آباژور ها برای مکان هایی که کم تر در معرض نور اصلی هستند و یا در کنار مبلمان ها و مکان هایی که نیاز بیشتر به نور بیشتری دارند گزینه ی مناسبی به نظر می رسد.

شمع های تزئینی

یکی دیگر لوازم دکوراتیو در خانه شمع است که از آن می توان برای ایجاد تزیینات خاص در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. شما میتوانید با انواع شمع و عود های شیک و جالب تزئینات زیبایی را در خانه ایجاد کنید. یکی از انواع روش ها برای تزئین منزل با کمک شمع و یک گلبرگ چیدن این وسایل تزئینی روی کفپوش اتاق خواب یا نشیمن است.

 

شمع دکوارتیور در اتاق نشیمن

شمع های دکوارتیو، وارمر فضا را بسیار زیبا می کنند

 

استفاده از شمع در دکور منزل

شما می توانید با استفاده از کنسول های زیبایی که در بازار وجود دارد علاوه بر زیبا سازی به چیدمان بهتر نیز دست پیدا کنید. اندازه و ابعاد میز کنسول و همچنین آینه دارد بودن یا نبودن آن به سلیقه ی شما بستگی دارد. میز های کنسول مصارف متعددی دارد مانند جایگذاری ظرف و ظروف در اتاق پذیرایی، قرار دادن وسایل یادگاری قدیمی و… . اگر اتاق نشیمن شما از مساحت قابل قبولی برخوردار است، شما می توانید از میز کنسول برای نقطه ی مرکزی چیدمان مبلمان استفاده کنید.

تاثیر لوازم دکوری در زیبایی منزل

می توان گفت هنر دکوراتیو با بکارگیری بجا و درست وسایل دکوری، فضای مورد استفاده برای کار و زندگی را زیبا، مفید و کاربردی می کند. به جرئت می توان گفت کم تر جایی در منزل وجود دارد که کاربرد لوازم دکوری در آن بی اثر باشد. جالب است بدانید که حتی عناصر بسیار کوچکی مانند نور های مخفی و سبک روشنایی نیز امروزه جزو عناصر دکوراتیو به حساب می آیند. وسایل دکوراتیو امروزه درعلاوه بر اینکه نوعی ضرورت به حساب می آیند، معرف سبک مورد علاقه ی شما و سلیقه ی شخصی تان نیز هستند. زمانی که از چیدمان و سبک لوازم صحبت می شود فقط منظور سبک مدرن یا کلاسیک نیست بلکه در بعضی موارد سبک سنتی در خانه ی برخی افراد مشاهده می شود. انتخاب این سبک های متنوع، گویای ذوق و هنر صاحب خانه است. لوازم دکوری و اکسسوری هایی که برای دکور داخلی استفاده می کنید در رفتار و روحیات شما به شدت تاثیر گذار می باشد و از نظر روانشناسی این موضوع ثابت شده است.

 

لوازم دکوراتیو و تزیینی

آینه، کوسن، آباژور در رنگ های مناسب به خانه ی شما جلوه می بخشند

 

 

نکات ست کرن لوازم دکوری با لوازم منزل

در مورد وسایل دکوری و تزئینی، خریدن و انتخاب آن ها تنها نیمی از کار است. در مرحله ی بعد شما باید فکر کنید که کدامیک از آن ها بهتر باهم جور می شوند و بهترین مکان برای نمایش دادن آن ها کجاست. باید توجه داشته باشید که تناقض و کنتراست در تزیین به بهترین شکل جواب می دهد بنابر این از به کار بردن انواع اندازه ها و شکل های متفاوت نترسید. در چیدمان لوازم دکوری توجه داشته باشید که هر یک از وسایل دکوری باید به خودی خود جلوه داشته و البته به اندازه کافی با دیگر موارد مرتبط باشند. اگر تمامی وسایل دکوری با یکدیگر هماهنگ باشند، باعث بوجود آمدن یک فضای دنج، راحت و آرام در خانه می شود. در واقع با در نظر گرفتن یک تم مشخص باید بین سایر اکسسوری و لوازم دکوری هناهنگی بوجود بیاورید. اگر شما اصول چیدمان و هماهنگ کردن کردن لوازم دکوری را در نظر نگیرید، قطعا دکوراسیون داخلی منزل نوعی حس آشفتگی را به سایرین القا  خواهد کرد.

از لوازم دکوراتیو کجا استفاده کنیم؟

کاربرد لوازم دکوری، بیش از هر چیز به سلیقه ی شما بستگی دارد. اما برای داشتن چیدمانی ایده آل، بهتر است از نظر کارشناسان این رشته هم بهره مند شوید. یکی از موارد مهمی که در کاربرد لوازم دکوراسیون باید مورد توجه قرار داد محل و موقعیت استفاده از آن هاست. وسایل دکوری گرچه از نظر زیبایی ظاهری چشم نواز هستند اما کاربرد نا به جا و درهم آن ها می تواند محیط را به شکل باور نکردنی شلوغ و نامتناسب کند. یک گلدان عتیقه یا تابلو نقاشی با سبکی خاص تنها در محیطی با دکوراسیون همان سبک جلوه و زیبایی لازم را دارد و کاربرد آن در موقعیت نامناسب، تنها بر شلوغی و ازدحام محیط اضافه می کند. در هنگام چیدمان ابتدا با جمع آوری نقاشی ها و منسوجاتی شروع کنید که میخواهید روی دیوار نصب کنید سپس به سمت سطوح با استایل یکسان حرکت کنید. باید به یاد داشته باشید که هنگامی که تمام لوازم جانبی خود را درجای  مشخص قرار دادید، از ویرایش و تغییر آن ها نترسید.

 

 

راهنمای خرید لوازم دکوراتیو

دیدن مدل های مختلف لوازم دکوری در فروشگاه ها و نمایشگا ها بسیار لذت بخش است و می تواند برای انتخاب نمونه دلخواه الهام دهنده باشد. اما باید توجه داشته باشید که این وسایل، در منزل شما حتما به همان شکل و رنگ دیده نخواهند شد. برای مثال یک ست مبلمان کلاسیک در محیط نمایشگاه، با نور پردازی حرفه ای و فضای کافی برای نمایش، با همان سرویس در منزل شما جلوه ای تفاوت دارد. از این جهت لازم است ابعاد منزل و شرایط نور و رنگ آن را، هنگام انتخاب لوازم دکوری نظر داشته باشید.

 

دیاموندهوم

دیدگاهی در مورد “لوازم دکوراتیو جهیزیه عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *