مقالات

0 تا صد شال مبل

صفر تا صد شال مبل

شال‌های مبل از تزیینات رایج خانه هستند که هم جذابیت و هم عملکرد مفیدی را ارائه می دهند. اگر علاقه‌مند به خرید و دانستن کاربرد شال مبل هستید، مطمئن شوید که با سبک و دکوراسیون خانه شما مطابقت دارد. بسیاری از رنگ‌ها و سبک‌ها برای خرید در دسترس هستند. علاوه بر این شال‌های مبل قطعات همه کاره‌ای هستند که می‌توانید به روش‌های مختلف از آنها استفاده کنید. شال مبل در شب‌های سرد به اتاق نشیمن شما روحیه و گرما می بخشند. شالی را انتخاب کنید که با مبل شما متناسب باشد.

اگر چه شال‌های مبل چندان مهم در نظر گرفته نمی‌شوند، اما زمانی که به آنها توجه شود، به یک آیتم کلیدی تبدیل می‌شوند که جذابیت فضا را دوچندان می‌کنند. شال‌های مبل علاوه بر ویژگی اصلی آن‌ها که لایه‌ای راحت را برای یک قسمت نشیمن فراهم می‌کنند، دو هدف دیگر را نیز دنبال می‌کند:

  • تزیین مبل با درجه ای از ظرافت
  • ایجاد حس خوشایندی از گرما در اتاق

همانطور که همه طراحان داخلی می‌دانند، شال مبل نقش کلیدی در نشان دادن کلی اتاق دارد. هنگامی که شال‌های مبل وارد بازار شدند، بدون این که فضای زیادی را اشغال کنند، به خوبی از سرما جلوگیری می‌کردند. به دلیل ماهیت انعطاف پذیر و نرم بودن آن به خوبی روی مبل ها و صندلی‌ها قرار می‌گرفت.

به عنوان یک پوشش روی مبل انتخاب خوبی بود. این شال‌ها نسبت به دیگر پوشش‌ها هزینه کمتری دارند. نسبت به پارچه‌های قلاب بافی شده کار کمتری می‌برند. قیمت آن ها بسیار پایین بوده و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها و کاربرد شال مبل در بازار عرضه شدند.

بیشتر بخوانید: 5 ایده ی جذاب برای دیزاین اتاق خواب

 

صفر تا صد شال مبل چیست

شال مبل چیست؟

شال مبل چیست؟

شال مبل مانند شکلی از پتو یا پارچه کوچک است. معمولا روی مبل یا صندلی قرار می‌گیرد. اندازه آن‌ها از نوع کوچک تا بزرگ آن متغیر است. آنها برای افزودن حس کلاس و شخصیت به اتاق استفاده می شوند. به ایجاد فضایی گرم‌تر و دلپذیرتر کمک می‌کنند. آن‌ها در رنگ‌های متفاوتی وجود دارند. معمولا کاناپه‌ها در رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ، برنزه یا مشکی تولید می‌شوند. رنگ‌های تیره نیز در شال‌های مبل یافت می‌شوند. اغلب شال‌های مبل فقط از یک رنگ تشکیل شده اند. اما شال‌های طرح دار نیز در دسترس هستند. رایج‌ترین جنس برای کاربرد شال مبل جنس پنبه است. با این حال مواد و جنس‌های دیگری نیز مانند ساتن، ترمه و مخمل برای تولید آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

سبک شال‌های مبل میتواند به صورت سنتی یا مدرن باشد. شال های سنتی معمولا با خطوط مستقیم روی آن‌ها ساخته می‌شوند. برخی از آن ها دارای رشته یا منگوله هستند. شال‌های مدرن دارای طرح‌های رنگی‌تر و الگوهای هندسی هستند.

 

نحوه قرارگیری شال روی مبل چگونه باید باشد

بسته به نحوه قرارگیری شال، می‌تواند ظاهری راحت و سبک را به فضا ببخشد. شال‌های متعدد را می‌توان تا کرد و روی هم چید یا رول کرد تا ظاهری جدید به مبل ببخشند. نکته بسیار مهمی این است که کاربرد شال مبل بر اساس نسبت آن در مقایسه با اندازه مبل انتخاب شود. نحوه قرار گیری شال می‌تواند بر اساس نکته‌های زیر باشد:

  • برای داشتن یک ظاهر مدرن می‌توانید آن را به صورت آبشاری از کناره‌ها آویزان کنید. می‌توانید بدون این که آن را تا کنید از کناره‌ها رها کنید.
  • شال را روی بازو یا تکیه گاه مبل تا کنید. برای داشتن جلوه‌ای بهتر آن را انتهای بازو رها کنید.
  • می‌توانید آن را از وسط تا کنید و روی قسمت نشیمن را بپوشانید. یا این که به صورت کامل و باز روی مبل را بپوشانید.
تزئین با شال مبل

راه های تزئین مبلمان با شال مبل

تزیین با شال مبل

یکی از روش‌های رایج برای تزیین با  کاربرد شال مبل این است که به سادگی آن را روی مبل خود بیندازید. این کار به اتاق ظاهری شیک و منحصر به فرد می‌دهد. برای داشتن سبک دکوراسیون شیک تر، شال را با دقت تا کنید و آن را روی تکیه گاه یا مرکز مبل قرار دهید. از شال برای ترکیب با پالت رنگی موجود خود با استفاده از شالی به رنگ مشابه استفاده کنید. اگر مبلمان از طرح رنگی خنثی پیروی می‌کند، یک شال رنگارنگ می‌تواند تضاد خوشایند و پر از جنب و جوشی به اتاق بدهد.

برای این که ترکیب رنگ ها یا نقوش آن را به نمایش بگذارید، آن را به زیبایی باز کنید و آن را روی مبل پخش کنید. از طرف دیگر ممکن است با استفاده از شال‌های رنگی روشن و بالش‌های مبل یا به سادگی با تا کردن آن برای ایجاد یک طرح منحصر به فرد، جذابیت بیشتری در طراحی خود داشته باشید. یا با استفاده از رنگ متضاد آن را برجسته کنید. از کاربرد شال مبل روی سایر مبلمان نیز استفاده کنید. بهترین کاربرد، قرار دادن آن به صورت کج روی صندلی راکی است که در کنار شومینه یا خانه قرار داده‌اید.

بیشتر بخوانید: لوازم دکوراتیو جهیزیه عروس

در کجا می توان از شال مبل استفاده کرد؟

شال‌های مبل چند کارکرد و کاربرد دارند. از آن‌ها به عنوان یک شی تزیینی روی مبل استفاده می‌شود. زیرا می‌تواند در یک اتاق و مبل با رنگ خنثی، یک رنگ شاد اضافه کند. همچنین می‌توانید از شال مبل به عنوان روکش برای گرم کردن خود در یک اتاق سرد استفاده کنید. اگر مبل شما قدیمی است، از آن استفاده کنید تا یک روکش ساده بسازید. جلوه ای تازه به مبل‌های خود بدهید. این کار شما را از خرید مبل‌های جدید و خرید شال مبل جدید بی‌نیاز خواهد کرد. از کاربرد شال مبل می‌توان برای پوشاندن آسیب‌ها و لکه‌هایی که پاک نمی‌شوند هم استفاده کرد.

تهیه شال مبل از نکات صفر تا صد شال مبل

شال مبل را از کجا بخریم؟

از کجا شال مبل بخریم؟

شال کاناپه در اکثر فروشگاه‌هایی که محصولات دکوراتیو منزل را می‌فروشند موجود است. آنها شامل فروشگاه‌های تخفیف دار، فروشگاه های مبلمان، فروشگاه های دکور خانه و انواع دیگر فروشگاه‌ها می‌شود. یکی از این فروشگاه هایی که می توانید از آن خرید کنید، دیاموند هوم است. این فروشگاه انواع شال های مبل با تنوع طرح و رنگ های مختلف را به شما ارائه می دهد. شما می توانید با توجه به دکوراسیون خانه و کاربرد شال مبل و رنگ مبل های خود، طرح دلخواه را با قیمتی بسیار مناسب سفارش دهید.

جمع بندی و کاربرد شال مبل

یک شال بسیار بزرگ مناسب مبل هایی بوده که از چندین بخش تشکیل شده اند. معمولا ابعاد آن ها یک تا یک و نیم متر است. پارچه مورد استفاده شما به وضوح بر قیمت، نرمی و دوام آن تاثیر می گذارد. زیرا برخی از پارچه های ساخته شده از ابریشم یا پشم بسیار گران هستند. اگر دارای فرزند هستید، کاربرد شال مبل خوب و بزرگ می تواند کل مبل را بپوشاند.

بنابراین هنگام کثیف شدن تمیز کردن آن راحت تر بوده و دیگر مجبور نیستید به زحمت مبل را تمیز کنید. این موضوع در داشتن حیوانات خانگی نیز صدق می کند. فقط به خاطر داشته باشید که از یک شال گران قیمت استفاده نکنید زیرا عمر آن ممکن است کوتاه باشد و با شست و شو های مکرر از بین برود. شال های قابل شست و شو در ماشین لباسشویی برای هردوی این موارد ایده آل هستند.

 

 

دیاموندهوم

سوالات متداول

  • نحوه ی قرار گیری شال مبل چگونه است؟

برای داشتن یک ظاهر مدرن می‌توانید شال مبل را به صورت آبشاری از کناره‌ها آویزان کنید. می‌توانید بدون این که آن را تا کنید از کناره‌ها رها کنید.

دیدگاهی در مورد “0 تا صد شال مبل

  1. tna گفت:

    سلام شال مبل رنگ طوسی دارید؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله
      برای دیدن رنگ های شال مبل به صفحه ی خرید آن مراجعه کنید.

  2. javad tna گفت:

    خسته نباشید.شال مبل جنس بافت هم دارید؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله
      برای دیدن جنس های شال مبل به صفحه ی مربوطه مراجعه نمایید.

  3. fatemeh گفت:

    محتوای خوب و کاملی در مورد شال مبل نوشتید واقعا عالی بود. من میخوام شال مبل بخرم قیمتش چه حدودیه؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      سپاس . دوست عزیز قیمت شال مبل دیاموند هوم را در صفحه ی اصلی آن می باشد لطفا روی لینک رنگی کلیک کنید.

  4. hamid reza گفت:

    ممنون از این اطلاعات جالب. شال مبلاتون چند در چنده؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      شال مبل دیاموند هوم در رنگها و سایز های مختلف می باشد. 200*235 یکی از سایز ها می باشد برای دیدن دیگر سایز ها روی لینک رنگی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *