مقالات

بهترین راه شستن حوله تن پوش

شستن حوله تن پوش

حوله یکی از وسایل شخصی مهم است که باید نکات بهداشتی در مورد آن به خوبی رعایت شود. حوله البسه ای است که به طور مستقیم با بدن در ارتباط است و نباید شستن و تمیز نگه داشتن آن را نادیده گرفت. اغلب عادت های ما در شستن حوله ها باعث آسیب رساندن به بافت این البسه می شود. ممکن است برای شما سوالاتی از این دسته پیش بیاید که انواع حوله ها را چگونه بشوییم؟ آیا شستن حوله ها در ماشین لباسشویی تمیزی لازم را تامین می کند؟ هنگام خرید حوله تن پوش به چه مواردی دقت کنیم؟ و بسیاری از سوالاتی که در ذهن شما پیش می آید. قصد داریم در این مطلب نکات مهمی را در مورد شستن حوله ها به خصوص شستن حوله تن پوش با شما در میان بگذاریم.

 

آموزش شستن حوله

بعد از 5 بار استفاده از حوله حمام آن را حتما بشویید

 

حوله تن پوش را چند وقت یک بار بشوییم؟

به دلیل باقی ماندن سلول های مرده روی حوله، بهتر است بعد از هر 4 تا 5 بار استفاده اقدام به شستن حوله تن پوش کنید. در نظر داشته باشید که حوله ها را بعد از هربار استفاده به دور از محیط مرطوب قرار دهید. همان طور که می دانید محیط های مرطوب جای مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها هستند. اگر برای خشک کردن حوله از شوفاژ استفاده می کنید این مسئله را هم در نظر داشته باشید که حرارت مداوم باعث از بین رفتن الیاف نرم حوله می شود. رعایت یکسری نکات ساده در شستشو و نگهداری حوله باعث می شود تا کیفیت و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

 

بهترین راه شستن حوله تن پوش

یکی از عادت های غلطی که اکثر افراد شستن حوله دارند این است که حوله تن پوش را با آب گرم می شویند. درست است که آب گرم باکتری ها را به راحتی از بین می برد اما به این موضوع توجه داشته باشید که آب گرم باعث از بین رفتن بافت حوله تن پوش نیز می شود. یکی دیگر از نکات مهم در مورد شستن حوله تن پوش استفاده از مواد شوینده ملایم است. به علت بافت لطیف حوله بهتر از پودرهای چندآنزیم استفاده نکنید. گاهی اوقات بوی بد ناشی از رطوبت در حوله باقی می ماند که صرفا به دلیل کثیفی حوله نیست. بهترین راه حل برای خلاص شدن از بوی بد حوله استفاده از نرم کننده البسه است که بوی مطبوعی دارند.

 

حوله های رنگی و شستن آنها

برای اینکه بافت حوله حفظ شود آن را با آب سرد بشویید

 

حوله ها را بعد از خرید حتما بشویید

یکی از مسائل مهمی که باید هنگام خرید حوله مانند ست حوله دو قلو به آن توجه داشته باشید شستن حوله تن پوش بعد از خرید است. بعضی از حوله های رنگی دارای رنگ اضافه هستند که ممکن است باعث حساسیت زایی شود پس بهتر است شسته شود تا رنگ های اضافی از بین بروند. از طرف دیگر شستن حوله برای اولین بار دوام آن را افزایش می دهد و پرزهای اضافی روی حوله هم کمتر می شود.

 

حوله ها را با آب گرم بشوییم یا آب سرد؟

نکته مهم در شستن حوله ها، ابتدا تمیزی و بعد حفظ دوام آن است. شستشو  با آب سرد باعث می شود تا حوله بافت نرم تار و پود خود را حفظ کند. البته در نظر داشته باشید که شستن حوله تن پوش رنگی در آب سرد هم از انتقال رنگ جلوگیری نمی‌کند. البته شستن حوله های سفید با آب ولرم بلامانع است. اصولا بر روی تمامی حوله ها برچسبی وجود دارد که نحوه شستشوی الیاف به کار برد شده در حوله را نشان می دهد و می تواند راهنمای شستشوی مناسبی باشد.

 

برای ازبین بردن پرز حوله چه باید کرد؟

اغلب حوله هایی که پرز می دهند پارچه هایی با تراکم پایین و نازک هستند همچنین حوله هایی که برای دفعات اول استفاده می شوند نیز پرز می دهند. برای ازبین بردن پرز حوله ها بهترین کار این است که آن ها را حداقل دوبار با آب و بدون استفاده از مواد شوینده بشویید. این شستشو با آب گرم به مدت کوتاه تنها در مورد حوله های نو نتیجه بخش است. برای شستن حوله تن پوش که بارها از آن استفاده شده بهتر است از آب ولرم استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن پرزها، بافت حوله کمتر دچار آسیب شود. بعد از شستن حوله ها بهتر است چند بار آن را تکان بدهید و در معرض هوای آزاد قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: تمامی مواردی که درباره ی حوله های حمام باید بدانید

 

شستوشوی حوله با لباسشویی

برای شستن حوله از آب سرد استفاده کنید

 

شستن حوله ها با لباسشویی

بنا بر جنس استفاده شده حوله ها آنها را جدا از لباس های دیگر داخل ماشین لباسشویی قرار می دهند زیرا حوله ها بعد از خیس شدن وزن سنگینی پیدا کرده و باعث می شوند لباس های دیگر به خوبی شسته نشوند. حوله های میکرو الیاف باید با برنامه مخصوص البسه هایی با الیاف مصنوعی شسته شوند. بهتر است برای شستن حوله تن پوش رنگی از آب سرد استفاده شود تا رنگ حوله در پروسه شستشو حفظ شود.

 

حوله رنگ تیره و نحوه ی شستن آن

برای شستن حوله رنگ تیره از مواد شوینده ی مناسب آن استفاده کنید

 

تفاوت شستن حوله با رنگ تیره و روشن

برای ازبین نرفتن رنگ حوله ها ی تیره و جلوگیری از بور شدن آنها بهتر است که از شوینده های مناسب البسه تیره استفاده شود و با استفاده از برنامه خشک‌کن ماشین لباسشویی حوله ها را در دمای پایین قرار دهید تا از رنگ دادن آنها جلوگیری شود. برای شستن حوله تن پوش سفید هرگز آن را  با البسه خاکستری قرار ندهید چون باعث چرک مردگی حوله های رنگ روشن می شود.

 

خرید حوله تن پوش ترک از دیاموند هوم

مجموعه دیاموندهوم فروش عمده کالای خواب و تکی بیش از هزار مدل از حوله های مختلف ترک را به صورت جزئی و عمده به فروش می رساند. تضمین کیفیت و ارسال سریع از مزایای خرید از مجموعه دیاموندهوم می باشد. این مجموعه با در نظر گرفتن تمام سلیقه های افراد و حفظ کیفیت توانسته اند رضایت مشتریان را جلب کنند. حوله های با کیفیت تا ده سال هم دوام داشته و قابل استفاده هستند. در فروشگاه دیاموند هوم با توجه به دغدغه های مشتریان  مرغوب ترین اجناس ترک ارائه می شود.

 

دیاموندهوم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *