مقالات

روتختی پلی استر یک الیاف مقرون به صرفه

پارچه پلی استر برای روتختی

روتختی پلی استر چیست ؟ احتمالا پلی استر به گوشتان خورده است اما از آن اطلاعات دقیقی ندارید با ما همراه باشید تا مزایای جالب این روتختی را به شما بگوییم. یک کالای خواب بسیار مهم و اساسی است که باید در حین انتخاب آن به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید یک محصولی استاندارد در عین حال با کیفیت و کاربردی خریداری کنید.

روتختی ها در جنس های مختلفی تولید می شوند و حتی اگر یک بار به سراغ خرید روتختی رفته باشید حتما نام روتختی پلی استر ( POLYESTER )

را زیاد شنیده اید و می دانید که چقدر در رنگ و طرح و اندازه تنوع دارد و می تواند سلایق مختلف را پوشش دهد. البته این روتختی ها مناسب استفاده در اتاق کودکان نیست و بهتر است برای کودکان خریداری نشود.

روتختی پلی استر در رنگهای سبز و آبی

کالاهای خواب پلی استر ارزان قیمت هستند

 

روتختی پلی استر چیست ؟

پلی استر از الیاف مصنوعی تولید شده و از پرکاربرد ترین الیاف می باشد که در سراسر جهان برای تولید بسیاری از محصولات از جمله تولید روتختی استفاده می شود. الیاف پلی استر آب را به خود جذب نمی کند، بنابراین بعد از شستشو در مدت زمان کمی خشک می شود.‌ این نوع روتختی ها در عین مستحکم بودن دارای وزن سبکی هستند. روتختی های که از جنس پلی استر ۱۰۰ درصدی تولید شده‌ اند انتخاب مناسبی برای افراد حساس نیستند و از طرف دیگر می‌ توانند بستر مناسبی برای رشد باکتری ها باشند. پارچه پلی استر در صنعت نساجی کاربرد گسترده ای دارد. در واقع پلی استر از فرآورده های نفتی تولید شده و بعد از تولید نخ به پارچه تبدیل می شوند.

 

بیشتر بخوانید : آموزش مرتب کردن روتختی به روش هتل های لوکس

 

همه چیز درباره ی روتختی پلی استر

پلی استر یک نوع پلاستیک است و تولید کنندگان برای اینکه هزینه های تولید بسیاری از محصولات را ارزان کنند از پلی استر استفاده می کنند.‌ اغلب پلی استر با الیاف طبیعی ترکیب شده تا حس مصنوعی نداشته باشد. بیشتر ملحفه های که در سطح جهان موجود هستند از ترکیب دو متریال پلی استر و پنبه ساخته شده اند. در این ماده مصنوعی مواد شیمیایی سمی وجود دارد که می تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد. تمام مدل های این نوع روتختی دارای ویژگی های خاص خود هستند.

 

روتختی دو نفره پلی استر سبز رنگ

خرید روتختی پلی استر

 

مزایای روتختی پلی استر

پلی استر یک الیاف مقرون به صرفه است و نسبت به سایر جنس های دیگر قیمت ثابتی دارد. الیاف پلی استر یک محصول با کیفیت و ماندگار می باشد که به راحتی فرسوده و خراب نمی شود. معمولا روتختی پلی استر تا چندین سال سالم و ماندگار باقی می ماند. این نوع روتختی ها از محصولاتی هستند که در برابر چین و چروک مقاومت از خود نشان می دهند و به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد و به مرور زمان شکل خود را از دست نمی دهد و چون از الیاف مصنوعی تولید شده نسبت به روتختی های که از الیاف طبیعی تولید می شوند قیمتی ارزان تر دارند. این نوع روتختی ها بهترین گزینه برای هوای سرد و زمستان هستند و می توانند عایق خوبی در برابر سرما باشند.

 

بیشتر بخوانید : تاثیر بی نظیر رنگ روتختی در روحیه ی شما

 

معایب روتختی پلی استر

روتختی پلی استر نمی تواند هوا را از خود عبور دهد بنابراین می تواند برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی نباشد. این روتختی گزینه مناسبی برای فصل تابستان نبوده و می تواند با محبوس نگه داشتن هوا باعث تعریق افراد شود. پلی استر به دما حساس است و نمی تواند در برابر دما دوام و ماندگاری خود را حفظ کند. این نوع ملحفه  به دلیل داشتن جنس زبر  انتخاب مناسبی برای پوست ملایم نیست. این ملحفه ها می‌ توانند برای افرادی که آلرژی پوستی دارن یا پوست آن ها حساس است نامناسب باشند. پلی‌ استر از پنبه تولید شده و نسبتا لغزنده می باشد این موضوع می تواند باعث کلافه شدن افراد در هنگام خواب شود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین جنس روتختی را چگونه تشخیص دهیم؟

 

ویژگی روتختی پلی استر

پلی استر یک جنسی انعطاف پذیر و براق و زیبایی خاصی دارد. لازم نیست بعد از مدت طولانی این جنس از رو تختی را اتو بکشید یا در هنگام خواب نگران چروک شدن رو تختی باشید. روتختی های که از پلی استر تولید می شوند در برابر گزند حشرات مقاوم هستند و حشرات نمی توانند به آن ها آسیب وارد کنند. مصرف کنندگان به راحتی می توانند این نوع روتختی را درون ماشین لباسشویی بی اندازند. همچنین این نوع محصولات در برابر کپک و قارچ از خود مقاومت نشان می دهند. شستشو و تمیز کردن این روتختی بسیار آسان بوده و به هیچ عنوان تاثیر آب قرار نمی گیرند.

 

خرید روتختی ترک از دیاموند هوم

با اینکه روتختی پلی استر دارای معایب می باشد میزان فروش آن در بازار به دلیل اقتصادی بودن زیاد می باشد و بسیاری از خریداران تمایل به پرداخت هزینه مقرون به صرفه و خرید محصولی بادوام دارند تا چندین سال سالم و مستحکم باقی بماند. با این حال اگر شما نیز تمایل به خرید روتختی پلی استر یا جنس با کیفیت ترک را دارید می توانید از سایت دیاموند هوم این محصولات را با کیفیت تضمین شده و قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

 

جمع بندی

کالای خواب زیادی از جنس پلی استر تولید شده اند و خرید آن ها  برای بسیاری افراد صرفه اقتصادی داشته و توانسته نیاز آن ها را تامین کند.  اولین چیزی که باید در خرید روتختی به آن توجه کنید جنس و متریالی می باشد که در تولید آن به کار رفته شده است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که با دوام بودن و شستشو آسان برای شما اولویت اول را دارد باید به سراغ خرید روتختی های بروید که از جنس پلی استر تولید شده اند.

 

دیاموندهوم 

 

سوالات متداول

  • کدام روتختی چروک نمیافتد؟

هنگام خرید روتختی اگر برایتان چروک نشدن آن مهم است، روتختی پلی استر بخرید.

  • مزایای روتختی پلی استر چیست؟
    قیمت ثابت، با کیفیت و ماندگار، عایق خوبی در برابر سرما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *