مقالات

آشنایی کامل با حوله بامبو

آشنایی کامل با حوله بامبو

حوله بامبو باکیفیت حوله‌ای است که ضمن جذب بالا، کیفیت و زیبایی ظاهری خود را می‌تواند برای مدت طولانی حفظ نماید. حوله بامبو از جمله محصولاتی است که تمامی این مزایا را به مصرف کننده ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ویژگی هایی نظیر عدم پرزدهی و طبیعی بودن الیاف باعث شـده تا این نوع حوله برای تولید تن پوش نیز مناسب باشد. زیرا احتمال بروز هر گونه حساسیت پوستی را از بین خواهد برد. در مقاله‌های قبلی درباره‌ حوله‌ی میکروفایبر با شما صحبت کردیم. در این مقاله می‌خواهیم درباره حوله‌ی بامبو به شما اطلاعاتی بدهیم. همراه ما باشید. هر چه برند تولید کننده حوله بامبو قابل اعتماد تر و کیفیت محصول بالاتر باشد، دوام آن بیشتر خواهد بود.

 

الیاف بامبو و حوله سفید رنگ

حوله های بامبو به دلیل مزایای مذکور، گران تر از سایر حوله ها می باشند

الیاف بامبو چیست؟

الیاف بامبو رشتـه‌هایی هستند که از درخت بامبو به دست می‌آیند. برای تهیه الیاف بامبو لازم است شاخه‌های این درخت تحت تاثیر آنزیم‌های شیمیایی قرار گیرند. این کار کمک می‌کند تا سلولز از ساختار درخت بامبو جدا شـده و برای تولید الیاف آمـاده گردد. پس از تولید الیاف بامبو از طریق روش‌های نسبتا پیچیـده، زمینه برای تولید انواع پارچه‌های بامبویی فراهم می‌شود. برای تولید پارچه‌های بامبویی لازم است الیاف بامبو در هم تنیـده و ریسیـده شوند.

حوله بامبو چیست؟

حوله بامبو به حوله‌هایی نسبتا نازک با جذب آب بالا می گویند که از الیاف درخت بامبو ساختـه می‌شوند. این حوله‌ها، نسبت به حوله‌های نخی کیفیت بالاتری دارند. از این رو، معمولا افراد در هنگام خرید حوله تن پوش و حوله دست و صورت، حوله با جنس الیاف بامبو را ترجیح می دهند. اگر قصد خرید حوله تن پوش ترک از دیاموند هوم را دارید به صفحه آن مراجعه نمایید.

حوله بامبو را رنگ های سبز سفید و نارنجی

اما حوله بامبو می تواند در مدت زمانی کوتاه، سطح پوست و موی شما را به طور کامل خشک کند

ویژگی حوله بامبو

حوله بامبو از الیاف طبیعی حاصل از درخت بامبو به دست می‌آید. همین ویژگی باعث شـده تا خواص و مزایای زیادی بتوان برای این نوع حوله برشمرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌تـوان به نازک بـودن آن اشاره کرد. جذب این حوله بسیار بالا است. از این رو، در کمترین زمان ممکن می‌تواند بدن و دست و صورت را خشک نماید. این حوله‌ها، در طول زمان، کمترین تغییر رنگ را خواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود تا زیبایی و طرح و رنگ آن‌ها به مدت طولانی حفظ گردد.
حوله بامبو به هیچ عنوان پرز نمی‌دهد. این ویژگی به طور خاص برای افرادی که نسبت به این مساله حساسیت نشان می‌دهند، بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر، ساخت حوله از الیاف گیاهی احتمال بروز حساسیت پوستی را به حداقل می‌رساند. نکته دیگری که می‌تـوان درباره ویژگی‌های این حوله به آن اشاره کرد، تجزیه‌پذیر بـودن آن است. در واقع، الیاف بامبو، الیافی طبیعی بـوده و پس از تجزیه می‌توانند به طبیعت بازگردند. بنابراین ساخت و در نهایت، دور انداختن آن، هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد کرد.

مزایا حوله بامبو

حوله بامبو به دلیل ویژگی‌های منحصربه فردی که دارد، مزایای زیادی نسبت به حوله‌های نخی خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین مزایای آن عبارت اند از:

  • جذب بسیار بالا (حدود چهار برابر حوله‌های نخی)
  • خواص ضد بو و آنتی باکتریال برای پیشگیری از رشد میکروب در محیط مرطوب حوله
  • جنس فوق العاده نرم و مقاوم
  • مناسب برای پوست‌های حساس
  • سازگار با محیط زیست و دارای خاصیت زیست تخریب پذیری بالا

شستن حوله بامبو بنفش

دمای آب برای شستشو دستی یا ماشینی، نباید بیشتر از ۳۰ درجه سانتی گراد باشد

روش شستشو

در شستشوی این حوله باید کمی محتاطانه رفتار کرد تا کیفیت آن حفظ شود. برای مثال، حوله بامبو را باید از لباس‌های دیگر جدا کرد. همچنین بهتر است این نوع حوله‌ها با دست شستـه شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه تشک تخت خواب را بشوییم؟

برای شستشوی آن از شوینده مناسب و ملایم استفاده کنید. میزان شوینده نباید خیلی زیاد یا کم باشد. بهتر است برای حفظ کیفیت این حوله از نرم کننده استفاده نکنید. اگر قصد پاک کـردن لکه خاصی از روی حوله را دارید، شوینده‌ها و لکه برهای بدون کلر، بهترین گزینه به حساب می‌آیند. الیاف گیاهی بامبو که در ساخت حوله به کار رفتـه‌اند، برای پیشگیری از سفت شـدن حوله است. همچنین بهتر است آن را با گرمای کم خشک کنید. هر چند خشک شـدن با هوای طبیعی، مناسب‌ترین حالت خواهد بود.

راه‌های نگهداری از حوله بامبو

استفاده از الیاف طبیعی در ساخت حوله بامبو، نگهداری از آن را ضروری‌تر می‌کند. این مساله عمدتا در هنگام شستشوی این محصول اهمیت پیدا می‌کند. مثلا در هنگام شستـن حوله با دست، نباید آن را چنگ زد. زیرا این کار باعث پرز انداختن حوله و کاهش مقاومت آن خواهد شد. برای شستـن حوله با ماشین نیز باید از دور معمولی آن استفاده نمود.

خرید حوله

برای خرید حوله بامبو باید بهترین برند را انتخاب نمایید. هر چه کیفیت محصول بالاتر باشد، مقاومت و طول عمر آن بیشتر خواهد بود. برای خرید  انواع حوله ترک با قیمت مناسب و کیفیت عالی می توانید به فروشگاه دیاموند هوم ( فروش عمده کالا خواب ) مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

به اختصار، حوله‌های بامبو ترکیبی ایده‌آل از لوکس بـودن و پایداری محیط‌ زیست را ارائه می‌دهند. همچنین انتخابی هوشمندانه برای افرادی است که به محیط زیست اهمیت می‌دهند و به دنبال بهترین راه‌حل‌های راحتی روزمره‌شان هستند. از نرمی بی‌نظیر و جذب رطوبت گرفتـه تا فرآیند تولید محیط‌ زیستی، حوله‌های بامبو گزینه‌ی پیشرفته‌تری در دنیای هم‌اکنون محسوب می‌شوند. بنابراین، به دنبال حوله‌های بامبو بگردید و هم‌چنین به تجربه‌ای خاص از دستاوردهای خوب به‌علاوه مراقبت از محیط زیست دست یابید.

منبع: koningbamboe
دیاموندهوم

سوالات متداول

  • آیا حوله‌های بامبو برای همه نوع پوست مناسب هستند؟
    بله، حوله‌های بامبو ضدحساسیت بوده و برای همه نوع پوست، از جمله پوست حساس مناسب هستند.
  • چگونه حوله‌های بامبو در مقایسه با حوله‌های پنبه‌ای سنتی در جذب رطوبت عمل می‌کنند؟
    حوله‌های بامبو بیشتر از حوله‌های پنبه‌ای سنتی جذب رطوبت را انجام می‌دهند. این اتفاق به دلیل ساختار الیاف بامبو که می‌توانند حجم بیشتری از آب را نگه دارند، رخ می‌دهد.
  • آیا می‌شود از حوله‌های بامبو استفاده تزیینی کرد؟
    بله، حوله‌های بامبو در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی شده‌اند و می‌توانند به عنوان یک جلوه زیبا برای هر فضایی مورد استفاده قرار بگیرند.
  • آیا حوله‌های بامبو قابل تجزیه و تحلیل هستند؟
    بله، حوله‌های بامبو قابل تجزیه و تحلیل و کوددهی هستند که به کاهش آلاینده‌ها و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *