مقالات

راهنمای مقایسه تشک فنری با تشک طبی

تشک فنری بهتر است یا طبی؟

تشک فنری و طبی از انواع تشک‌های پرطرفدار و محبوب هستند که بسیاری از افراد از این تشک‌ها استفاده می‌کنند. تشک‌ها در هر نوعی تاثیر زیادی در خواب انسان‌ها دارند. این محصولات در انواع و اندازه‌های گوناگون تولید شـده‌اند. بنابراین می‌توانید طبق بودجه با در نظر گرفتـن شرایط خود انواع تشک مانند تشک رویا، را خریداری کنید. برای این که کیفیت خواب خود را افزایش دهید باید از بهترین وسیله‌ها استفاده کنید.
البته با توجه به تنوع زیاد تشک‌های موجود در بازار، انتخاب و خرید تشک می‌تواند اندکی گیج‌کننـده باشد. تشک فنری و تشک طبی از جمله تشک‌های پرطرفدارتر هستند. این تشک‌ها هرکدام مزایای به خصوصی دارند‌‌ و اطلاع از این مزایا می‌تواند به شما در امر انتخاب و خرید کمک زیادی کند.

تفاوت تشک طبی و فنری

تشک‌های فنری از لحاظ ساختار و مزایایی که ارائه می دهند با تشک های طبی متفاوت هستند. تفاوت بین تشک طبی و فنری به مواد استفاده شـده و شیوه ساخت بر می گردد. جزییات هر کدام از این تشک ها متفاوت است.

  • تشک‌های فنری با توزیع یکنواخت وزن بدن، خواب آرامی به ارمغان می آورند. همچنین راحت و مدرن بـوده و به صورت استاندارد طراحی شـده اند
  • تشک‌های فنری در مقایسه با تشک های دیگر خشک‌تر و خنک‌تر هستند و با فنرهای استاندارد ساختـه شـده‌اند.
  • تشک‌های فنری به دلیل داشتن قیمت مناسب مقرون به صرفه تر هستند.
  • تشک‌های طبی برای تسکین درد مناسب می باشند. در تولید این تشک ها تمامی استانداردهای لازم مورد توجه قرار گرفتـه‌اند.
  • تشک‌های طبی دارای خاصیت ضد حساسیت هستند و از بروز حساسیت پوستی جلوگیری می‌کنند.
  • تشک‌های طبی از تعریق جلوگیری کرده و در بهبود و تسکین انواع دردها نقش موثری دارند.
خواب راحت با تشک استاندارد

یک تشک استاندارد به خواب راحت کمک میکند.

چه نوع تشکی مناسب شما است؟

استفاده از محصولات خواب مناسب نه تنها در کیفیت خواب تاثیر گذار است بلکه تاثیر زیادی در سلامت و بهبودی بدن دارد. اینکه چه نوع تشکی برای شما مناسب است، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اکثر مردم از تشک‌های فنری راضی هستند. تشک‌های فنری با انتقال درست وزن بدن، احساس نرمی و راحتی خوبی ارائه می‌دهند.
از طرف دیگر تشک‌های فنری هوا را جریان می‌دهند. به همین دلیل افرادی که ترجیح می دهند شب‌ها در تشک خنک بخوابند به سراغ این تشک‌ها می‌روند. افرادی که از دردهای استخوانی رنج می‌برند می‌توانند به سراغ تشک‌های طبی بروند. این تشک‌ها با فرمولاسیون خاصی طراحی و تولید می‌شوند به همین دلیل کاملا راحت هستند.

تفاوت های بین تشک فنری و طبی

تشک های فنری و طبی

کدام تشک برای افراد مسن مناسب است؟

افراد مسن اغلب از دردهای عضلانی و استخوانی رنج می‌برند. این افراد بهتر است در بستری کاملا استاندارد استراحت کنند. تشک‌های طبی برای سالمندان و بیماران مناسب هستند. از بهترین تشک‌های طبی می‌توانیم به (تشک رویا) اشاره کنیم. این تشک‌ها بر روی کیفیت خواب و سلامتی بدن آن ها تاثیرگذار هستند. سالمندان اغلب خواب راحتی تجربه می کنند و این خواب راحت را مدیون تشک استاندارد هستند. برخی سالمندان نیز در طول شب به دلیل بیماری‌های مختلف به اندازه کافی استراحت نمی‌کنند.
بیشتر مواقع یک تشک خوب این گونه اختلالات خواب را از بین می‌برد. به طور کلی نیازهای خواب افراد با یکدیگر مشابه نیست و ممکن است از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد. بعضی افراد با خرید روتختی مناسب می‌توانند خواب بهتری داشتـه باشند . برخی افراد دچار دردهای شدید کمر و بدن هستند، این افراد به توصیه پزشک باید از تشک های طبی استفاده کنند. برخی دیگر این مشکل را ندارند بنابراین باید سلامتی و شرایط بدنی آن ها را مدنظر قرار دهید.
برای این که خواب راحتی داشتـه باشید، می‌توانید به سراغ تشک‌های فنری و طبی بروید. این به شرایط و انتخاب شما بستگی دارد که کدام نوع تشک را خریداری کنید. این تشک‌ها قیمت مناسبی دارند و کاملا مدرن و جدید هستند.

طراحی و تولید <yoastmark class=

بیشتر بخوانید : خرید پتوی مناسب برای خواب راحت

عوارض تشک فنری

تشک‌های فنری با انتقال جریان هوا، تجربه خوابی خنک‌تر را به ارمغان می‌آورند. به هر حال فنرهای موجود در تشک ممکن است سروصدا ایجاد کنند. کیفیت و ماندگاری تشک به عواملی نظیر وزن تخت خواب، اندازه و کیفیت تشک بستگی دارد.
تشک‌های فنری با کیفیت‌های مختلف در دسترس هستند. این تشک‌ها با فنرهای گوناگون ساختـه می‌شوند. برخی مدل‌های تشک فنری به دلیل برخورداری از ضخامت کم به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهند.

جمع بندی

تشک های طبی و فنری از جمله پرطرفدارترین ملزومات خواب هستند که در اندازه و سایزهای مختلف تولید شـده اند‌. بیماران و افرادی که دچار بدن درد و دردهای عضلانی هستند می توانند برای کاهش درد و بهبود آن از تشک های طبی بهره ببرند. تشک های فنری بسیار راحت بـوده و با استفاده از فرمولاسیون خاصی تولید شـده اند.

منبع: medicalnews
دیاموندهوم 

سوالات متداول

  • آیا تشک‌های فنری مناسب هستند؟
    اینکه چه نوع تشکی برای شما مناسب است، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اکثر مردم از تشک های فنری راضی هستند. تشک های فنری با انتقال درست وزن بدن، احساس نرمی و راحتی خوبی ارائه می‌دهند.
  • آیا تشک‌های فنری به جریان هوا در حین خواب کمک می‌کنند؟
    تشک‌های فنری هوا را جریان می‌دهند به همین سبب افرادی که ترجیح می‌دهند شب‌ها خنک بخوابند به سراغ این تشک ها می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *