مقالات

تاثیر بی نظیر رنگ روتختی در روحیه ی شما

تاثیر بی نظیر رنگ روتختی در روحیه ی شما

تحقیقات نشان می‌ دهد انتخاب رنگ ‌های محیط اطراف شما کمک زیادی به ایجاد فضایی می‌کند که برای خواب خوب است، زیرا رنگ ‌های مختلف می‌ تواند تأثیرات عمده ‌ای بر خلق و خو و وضعیت ذهنی شما داشته باشد. طبق یک مطالعه در سال 2014 در این زمینه، رنگ می تواند معنای مهمی داشته باشد و می تواند تأثیر مهمی بر عاطفه، شناخت و رفتار افراد داشته باشد. اگرچه تحقیقات بیشتری هنوز باید انجام شود، نشانه های اولیه در مورد اینکه کدام رنگ ها بهترین رنگ روتختی هستند وجود دارد. در این مقاله این نشانه ها و تاثیرات را با هم بررسی خواهیم کرد پس با دقت به آن توجه کنید تا در خرید روتختی از آن استفاده کنید.

تاثیر رنگ سفید روتختی

در حالی که ارتباط مستقیمی بین خوابیدن زیر ملحفه های سفید و خواب بهتر وجود ندارد، رنگ روتختی این قدرت را دارد که حال و هوای اتاق را تغییر دهد. این به نوبه خود زمانی که در پایان روز می خواهید آرام شوید می‌تواند بر ذهنیت شما تأثیر بگذارد. رنگ سفید یک رنگ خنثی است و اثر آرام بخشی دارد و حس راحتی و آرامش را در اتاق القا می کند.

تاثیر رنگ قرمز روتختی

اگر در اتاق خواب خود ملافه قرمز رنگی دارید، باید بدانید قرمز رنگی است که باعث افزایش هوشیاری می شود و می تواند تأثیر معکوس در افزایش سطح استرس شما داشته باشد، به طور خاص زمانی که قرار است در اتاقی باشید که برای خوابیدن در نظر گرفته شده است.

 

تاثیر رنگ سبز روتختی

 

تاثیر رنگ سبز روتختی

رنگ روتختی سبز یکی دیگر از انتخاب های عالی برای رختخواب و اتاق خواب است. سایه های سبز نه تنها باعث تعادل و آرامش می شوند، بلکه به کاهش فشار چشم نیز کمک می کنند، بنابراین ما در شب راحت تر هستیم. این تاثیر از نظر علمی ثابت شده است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد چشم‌ های ما رنگ سبز را مستقیماً در شبکیه متمرکز می‌کنند، که در نتیجه دیدن رنگ را در مقایسه با دیگران آسان‌تر می‌کند و بنابراین کمتر به عضلات چشم فشار می‌آورد.

تاثیر رنگ آبی روتختی

رنگ روتختی آبی معمولاً به عنوان رنگ سرد طبقه بندی می شود. رنگ آبی و طیف رنگی آن به طور گسترده ای برای ترویج آرامش و صلح شناخته شده اند و برای زمان استراحت بسیار عالی است. ثابت شده است که آبی مغز ما را آرام می کند، ذهن و بدن ما را آرام می کند و حتی فشار خون را کاهش می دهد.

به گفته دکتر جیمز گانگویش از دانشگاه کلمبیا، فشار خون ما در طول خواب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین، قرار گرفتن در معرض رنگ آبی هنگام خواب به ما این امکان را می دهد که ضربان قلب خود را به حالت خواب نزدیک کنیم و به ما کمک می کند تا یک قدم به آن خواب رویایی 7 تا 9 ساعت نزدیکتر شویم.

تاثیر رنگ زرد روتختی

برند هتل Travelodge برای درک بهتر اینکه چگونه رنگ اتاق خواب می تواند بر خواب ما تأثیر بگذارد، مطالعه ای را در سال 2013 انجام داد که طی این تحقیق 2000 خانه در سراسر بریتانیا بررسی شد. نتایج نشان داد افرادی که در اتاق‌خواب ‌هایی با طرح ‌های رنگ زرد می‌خوابیدند، به طور متوسط 7 ساعت و 40 دقیقه در شبانه‌ روز می‌خوابیدند، که کاملاً در حد توصیه روزانه NSA است. این به احتمال زیاد ناشی از توانایی رنگ روتختی زرد در ایجاد رنگ‌ های گرم و شاد در اتاق خواب است که به ما اجازه می‌دهد هنگام چرت زدن احساس راحتی و آرامش داشته باشیم.

 

بهترین رنگ روتختی برای خواب بهتر

بهترین رنگ روتختی برای خواب بهتر

بهترین رنگ برای ایجاد آرامش و داشتن خواب ۷ الی ۹ ساعت در روز رنگ سفید و آبی هستند.

روتختی عروس باید چه رنگی باشد؟

اتاق خواب شما باید پناهگاه شما باشد، به طور خاص در ماه های پر استرس برنامه ریزی عروسی. بهترین رنگ برای کاهش استرس عروس و آرامش دادن به او، رنگ صورتی یا سفید است. این دو رنگ بهترین رنگ ها برای روتختی عروس می باشند.

بهترین رنگ روتختی برای اتاق خواب کوچک

آبی، سفید، خاکستری و سبز رنگ های سردی هستند. این رنگ ها تمایل دارند اتاق را بزرگتر کرده و آن را بزرگتر نشان دهند. شما می توانید با استفاده از رنگ های سردتر روی دیوارها و کف برای گسترش فضای خود، اتاق کوچک خود را بزرگ تر نشان دهید.

 

بدترین رنگ روتختی

بدترین رنگ روتختی

همانطور که می دانیم، قرمز معمولاً با خطر و اشتیاق همراه است و از نظر احساسی شدیدترین رنگ در طیف رنگ ها است. رنگ قرمز بسیار محرک است، تحقیقات نشان می‌دهد قرمز اثر معکوس رنگ آبی دارد. فشار خون ما را بالا می برد و ضربان قلب ما را افزایش می دهد.

این آخرین چیزی است که قبل از خواب به آن نیاز داریم، زیرا افزایش ضربان قلب اغلب باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشیم و در نتیجه آرامش و آمادگی کمتری برای خواب داشته باشیم.

رنگ روتختی بنفش اتاق خوابتان ممکن است به شما احساس سلطنت بدهد و حسی از تجمل را به محیط اطرافتان بیاورد. با این حال مشخص شده است که بنفش یکی از بدترین رنگ ها برای کیفیت خواب است. در مطالعه Travelodge شرکت‌کنندگانی که در اتاق‌خواب ‌های بنفش رنگی می‌خوابیدند، کمترین خواب را نسبت به همه داشتند و تنها به طور متوسط 5 ساعت و 56 دقیقه در شبانه روز داشتند. این ممکن است به دلیل تمایل رنگ بنفش به ارتقای خلاقیت باشد، شاید بیش از تحریک مغز در حالی که واقعاً باید خاموش شود.

خرید روتخی با رنگ های متنوع از دیاموند هوم

شما می توانید روتختی های متنوعی را از لحاظ رنگ و جنس در دیاموند هوم بررسی کنید و روتختی خود را با قیمتی مقرون به صرفه و متناسب با دکوراسیون مدنظرتان خریداری کنید.

کلام پایانی

امیدواریم این دستورالعمل ها به شما کمک کند و در نظر بگیرید که چگونه رنگ همه چیز اتاق خواب شما ممکن است بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. اما قبل از خرید به یاد داشته باشید رنگ اتاق خواب شما ترجیح شخصی شماست، بنابراین پیدا کردن رنگی که به بهترین وجه برای شما مناسب باشد بسیار مهم است. در این مقاله رنگ های مختلف روتختی و تاثیر آنها بر خواب را بررسی کردیم. اگر شما هم تجربه ای در مورد رنگ های دیگر دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیاموندهوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *