مقالات

بهترین جنس روتختی را چگونه تشخیص دهیم؟

ویژگی بهترین جنس روتخی

بهترین جنس روتختی چه ویژگی هایی دارد؟ هنگام خرید روتختی باید به نکات مهمی دقت کنید که در این مطلب تمامی موارد را به شما خواهیم گفت. روتختی را می توان در طرح ها و سبک های مختلف خریداری کرد. برخی از آن ها از پنبه ساخته می شوند در حالی که برخی دیگر با مواد گران قیمت تر با طرح های پیچیده عرضه می شوند. سبکی که انتخاب می کنید باید عمدتاً به گونه ای باشد تا برای خوابیدن روی آن احساس آرامش کرده و لذت ببرید. علاوه بر این، باید طرح های مختلف آن را نیز طوری انتخاب کنید تا با سبک و دکوراسیون اتاقتان نیز هماهنگ باشد.

اتاق خواب ها یک مکان بسیار شخصی و ویژه برای همه هستند. اتاق خواب جایی می باشد تا فرد بتواند آنطور که می خواهد استراحت کند، هر کاری می خواهد انجام دهد و مهمتر از همه آن را آنطور که می خواهد، تزئین کند. اتاق خواب مکانی است تا مردم در پایان یک روز خسته کننده در آن استراحت می کنند. در نتیجه باید از بهترین جنس روتختی استفاده شود تا بتوان از آن لذت برد.

انواع روتختی ها با طرح های متفاوت

روتختی های طرح دار با رنگ های متفاوت

 

انواع متخلف روتختی

روتختی در اصل یک تکه پارچه که می تواند تخت شما را به طور کامل بپوشاند. معمولا روتختی ها می توانند تخت شما را از بالا به پایین و تا سطح زمین کاور کنند. روتختی ها بیشتر با پارچه نازک درست می شوند. انتخاب پارچه مناسب هنگام خرید روتختی بسیار مهم می باشد. پارچه های مختلف ویژگی های سایش و پارگی متفاوتی دارند. احتمالاً شما نمی خواهید با حداقل استفاده پاره شوند.  به همین دلیل مهم است پارچه ای متعادل بخرید که دوام مناسبی را ارائه دهد. روتختی ها معمولاً با پشم، شنل، پلی استر و پنبه ساخته می شوند. با این حال، در صورت تمایل می توانید از هر پارچه دیگری انتخاب کنید. در زیر با انواع بهترین جنس روتختی آشنا می شوید.

روتختی ترک

روتختی‌های ترک دیاموند هوم دارای لایه‌هایی از پنبه ترکی مرغوب و منگنه بلند هستند که به رختخواب شما ظاهری سبک و مطبوع می‌دهد. نرمی و بافت راحت آن باعث شده تا افراد زیادی دوست داشته باشند تا روتختی خود را از جنس ترک سفارش دهند. تجربه خواب با روتختی های ترک بسیار لذت بخش. همچنین شست و شوی آنها نیز راحت است و برای کسانی که عادت دارند زود به زود روتختی خود را تعویض کنند نیز، مناسب است. روتختی هایی با جنس ترک را با ماشین لباسشویی در آب خنک همراه با استفاده از مواد شوینده ملایم و مایع شستشو دهید. پارچه های ترک معمولاً رنگ بقیه لباس ها را جذب می کند. در نتیجه پیشنهاد می شود تا آنها را جدا از سایر لباس ها در ماشین بیندازید.

روتختی سفید مشکی جهیزیه

روتختی ها باید به راحتی قابل شستشو باشند

 

روتختی عروس

افرادی که به تازگی ازدواج کردند و دوست دارند در روزهای اولیه زندگی مشترک خود، اتاقی جذاب و شیک داشته باشند، روتختی هایی وجود دارد که برای آنها ساخته شده است و به نام روتختی عروس معروف هستند. با این حال، قبل از خرید روتختی خود، ابتدا باید بسته به اندازه تخت و شکل تشک ، اندازه صحیح مورد نیاز را تعیین کنید؛ پارچه‌ های بسیار متنوعی را پیدا کنید تا برای روتختی استفاد کنید. همچنین پارچه هایی وجود دارند که برای برخی افراد حساسیت ایجاد می کنند و به همین دلیل است، قبل از خرید روتختی باید ابتدا برچسب ها را بررسی کنید. اگر می‌خواهید در برابر کنه ‌های گرد و غبار در امان باشید، باید آن دسته از روتختی‌ هایی را خریداری کنید تا محکم بافته شده ‌اند و همچنین برای کسانی که از آلرژی رنج می ‌برند، گزینه ‌ای عالی هستند.

روتختی اسپرت

روتختی های اسپرت یکی دیگر از جنس هایی که می توانید در لیست خرید خود آن را انتخاب کنید. آنها دارای طرح های متنوعی هستند تا برای کودکان و نوجوانان مناسب تر می باشند. معمولاً نوجوانان یا کودکان دوست دارند از روتختی هایی استفاده نمایند که شکل های کارتونی و اسپرتی داشته باشد. شست و شوی آنها نیز بسیار راحت بوده و از دوام بالایی نیز برخوردارند.

روتختی بچه گانه کیتی

روتختی صورتی دخترانه کیتی

 

روتختی کودک

روتختی های کودک در سایزهای تخت های بچگانه ساخته می شوند. جنس لطیف و نرم آنها به گونه ای است تا باعث حساسیت تن لطیف کودکان نشوند. طرح و سایز های مختلف روتختی کودک متنوع بوده و برای هر سنی در بازار وجود دارند. بهترین جنس روتختی برای کودکان معمولاً کتون بوده و البته بسته به سلیقه افراد، ممکن که از سایر جنس ها مانند پنبه نیز استفاده شود.

معرفی 6 نوع جنس روتختی

پارچه ها دارای انواع مختلفی هستند که در زیر 6 مورد از آنها را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

پارچه تنسل

جنس پارچه لیوسل به عنوان یک نوع ریون طبقه بندی شده، آنها یک الیاف نیمه مصنوعی هستند که از منبع طبیعی مانند چوب ساخته شده اند. ظاهر و احساس جذاب آن شباهت زیادی به سایر پارچه های طبیعی محبوب مانند ابریشم دارد. روتختی زارا در دیاموند هوم با پارچه تنسل ترک موجود می باشد.

پارچه سلطنتی

یکی دیگر از پارچه هایی که می توان از آنها به عنوان روتختی استفاده نمود، پارچه های سلطنتی است. یکی از بهترین جنس روتختی می توان به آنها اشاره کرد. همان طور از نامشان مشخص می باشد، برای اینکه جلوه لاکچری تر به اتاق دهید، می توانید از این مدل پارچه ها استفاده کنید.

 

روتختی یشمی دونفره پارچه ابریشمی

روتختی با جنس ابریشم بسیار پرطرفدار است

 

پارچه ابریشمی

در دنیای امروزی، ابریشم یکی از با ارزش ترین و مجلل ترین پارچه ها برای پوشاک و رختخواب است. مردم این فیبر طبیعی را به دلیل استحکام، درخشش، انعطاف پذیری و نرمی آن تحسین می کنند. همچنین ظاهر زیبا و احساس خوب، آن را به عنوان یک ماده لوکس در صنعت مد قرار می دهد. این باعث می شود تا آن را به یک ماده ی رده بالا برای پوشاک تبدیل کند.

پارچه ساتن

این بافت از ساتن دارای لایه های درهم کمتر است و سطح صاف و براقی را ایجاد می کند که همه می شناسند و دوست دارند. همچنین بازتاب نور توسط الیاف به صورت پراکنده نمی شود.

پارچه کتان

یکی دیگر از پارچه هایی که در روتختی ها استفاده می شود، کتان نام دارد. آنها را دارای جنس بسیار مرغوبی هستند و برای خواب مناسب می باشند. همچنین برای افرادی که حساسیت به پارچه دارند، کتان گزینه مناسبی است.

برای انتخاب جنس روتختی چه کیفیت هایی وجود دارد؟

هنگامی که قصد خرید لحاف را دارید، ملاحظات خاصی وجود دارد و باید به آنها توجه کنید. لحاف ها در اندازه های مختلف از تخت های یک نفره تا تخت های کینگ موجود هستند. بنابراین، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید اندازه تخت شما است. احتمالاً شما نمی خواهید لحاف برای تخت شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. لحاف با اندازه نامناسب روی تخت شما باعث ایجاد ناراحتی شما می شود؛ دومین نکته مهم، پارچه لحاف است که باید هوشمندانه انتخاب شود.

خرید روتختی

بهترین مواد برای لحاف شامل پنبه، مخلوط پنبه، فلانل و ابریشم است. نکته بعدی که باید در نظر بگیرید هدفی است که برای خرید لحاف خریداری می کنید. اگر یک لحاف سبک برای تابستان می خواهید، یک لحاف نخی ساده کار شما را راه می اندازد، اما اگر لحافی می خواهید تا در زمستان شما را گرم نگه دارد، باید به فکر خرید لحاف های ضخیم فلانل یا ابریشمی باشید. برای خرید انواع روتختی مانند روتختی زارا، روتختی مخمل، روتختی کاتن باکس، می توانید نمونه های متفاوت را در دیاموند هوم مشاهده کنید.

جمع بندی

اتاق خواب ها یک مکان بسیار شخصی و ویژه برای همه هستند. اتاق خواب جایی است، فرد می تواند آنطور که می خواهد استراحت کند، هر کاری که می خواهد انجام دهد و مهمتر از همه آن را آنطور که می خواهد، تزئین کند. اتاق خواب مکانی می باشد تا مردم در پایان یک روز خسته کننده در آن استراحت می کنند. در نتیجه باید از بهرین جنس روتختی استفاده شود تا بتوان از آن لذت برد.

 

دیاموندهوم

 

دیدگاهی در مورد “بهترین جنس روتختی را چگونه تشخیص دهیم؟

  1. درسا گفت:

    روتختياتون واقعا تركه؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام دوست عزیز
      کشور سازنده روتختی زارا ایران تحت لیسانس زارا هوم ترکیه
      روتختی کاتن باکس نیز یکی از برندهای معروف ترک می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *