مقالات

چگونه طول عمر تشک را افزایش دهیم؟

افزایش طول عمر تشک تخت خواب

از تمیز کردن تا پیشگیری، کمی مراقبت و نگهداری می تواند کمک زیادی به حفظ شکل مناسب تشک برای سال های آینده نماید. زمانی که بهترین تشک را انتخاب کردید، به احتمال زیاد انتظار دارید، برای سالیان متمادی روی آن خواب راحت داشته باشید. معمولا تشک ها طوری طراحی شده اند تا از پنج الی ده سال یا بیشتر دوام آورند، اگرچه نحوه نگهداری از آن می تواند طول عمر تشک را کوتاه تر یا طولانی تر نماید. آگاهی از عوامل محیطی و دانستن بهترین راه های مراقبت از تخت می تواند به شما کمک کند تا تشک خود را تمیز و سالم نگه داشته و خواب راحت را تا حد امکان فراهم کند. در این راهنما، ما نکات کلیدی را جهت افزایش طول عمر انواع تشک گردآوری کرده ایم که تضمین می نماید تشک شما تا حد امکان دوام بیاورد همچنین انتهای مطلب درباره ی تشک رویا که یکی از پرفروش ترین نوع تشک ها می باشد با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

 

استاندار طول عمر مفید تشک

طول عمر تشک به کیفیت تولید و نوع متریال آن بستگی دارد

استاندار طول عمر مفید تشک

میانگین طول عمر یک تشک بین 7 تا 10 سال است. عوامل تعیین کننده زیادی در طول عمر تشک نقش دارند، مانند میزان نگهداری از تشک، ساخت و کیفیت تشک، و نوع تشکی که خریداری کرده اید. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند تغییر در دکوراسیون اتاق خواب یا به دلیل اینکه خوب نمی خوابند، تمایل دارند تشک های خود را بیشتر تعویض کنند.

راه های تعویض تشک

قانون مشخصی در مورد زمان تعویض تشک وجود ندارد، اما اگر تشک ناراحت کننده بوده یا علائم واضحی از ساییدگی را نشان می دهد احتمالاً باید تعویض گردد. برخی از دلایلی که ممکن است نیاز به تعویض تشک خود داشته باشید عبارتند از:

  • ساییدگی و پارگی
  • سفتی عضلات در صبح
  • بدتر شدن آلرژی یا آسم، که می تواند به دلیل گرد و غبار و آلرژن ها باشد.
  • تغییر در نظم خواب یا سلامتیتان
  • به تشک خود وزن بیشتری وارد کنید.

استفاده از محافظ تشک و روتختی موجب

استفاده از روتختی موجب افزایش طول عمر تشک شما می شود

 

5راهکار برای افزایش طول عمر تشک

اگرچه انواع مارک های مختلف تشک ها، مراقبت و نگهداری متفاوتی دارند، اما اصول اولیه یکسان است. اساسا، تخت را تمیز نگه داشته و از آن در برابر حوادث و آسیب محافظت کنید. اطمینان حاصل نموده تخت تکیه گاه مناسبی داشته و برای جلوگیری از فرسودگی یکنواخت آن را بچرخانید. طول عمر تشک به عوامل زیادی بستگی دارد، اما پیروی از این شیوه ها می تواند به شما کمک نموده تا سال ها از خواب سالم لذت ببرید و تشکتان تا سالهای پیاپی دوام داشته باشد.

1.استفاده از روتختی

استفاده از روتختی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای محافظت از طول عمر تختتان می باشد. روتختی خوب و با کیفیت، محافظ ضد آب در برابر نشت مایعات و ضربه است. همچنین میزان ورود گرد و غبار، آلودگی و کثیفی را به تشک کاهش می دهد. روتختی به محافظت از مواد داخل تخت در برابر آسیب و ضربه کمک می کند. چربی پوست و عرق را از روی تخت دور نگه می دارد. تجمع مواد آلرژی زا مانند کپک و کنه های گرد و غبار را کاهش می دهد. بنابراین به شما توصیه می کنیم هرچه سریعتر به خرید روتختی ترک با کیفیت اقدام کنید.

دیاموند هوم دارای انواع روتختی مانند روتختی زارا، روتختی مخمل، روتختی کاتن باکس و روتختی عروس می باشد. این روتختی ها در بهترین جنس و کیفیت می باشند.

2.شتشو تشک

هنگام خواب، عرق، روغن، مو و سلول های پوست بر روی تشک می ریزد. غذا خوردن در رختخواب نیز خرده هایی به جا می‌گذارد. علاوه بر لکه دار شدن، همه اینها می توانند وارد لایه های تشک شده و باعث رشد باکتری و قارچ گردند. طبق گفته اکثر متخصصان بهداشت، ملحفه ها و پتوها باید هر هفته تا دو هفته یکبار شسته شوند.

3.قرار دادن در سطح هموار

در حالی که ممکن است همیشه نیازی به خرید فنر یا فونداسیون متناسب با یک تشک جدید نداشته باشید. اما ضروری بوده تا از نوع تکیه گاه  تشک خود مطمئن باشید. این مهم به حفظ یکپارچگی مواد و جلوگیری از سایش زود هنگام کمک می کند. فنرهای جعبه ای معمولا فقط با تشک های فنری استفاده می شوند، در حالی که تشک های مموری فوم و سایر تشک های تخصصی به تکیه گاه محکم نیاز دارند. تخت های پلتفرمی با لت های پهن بسته به نوع و وزن تشک به پشتیبانی اضافی نیاز دارند.

نور آفتاب باعث ضدعفونی شدن تشک می شود.

4.تابش نور

هر ماه یا دو ماه یکبار، زمانی که یک روز آفتابی و خشک دارید، تشک خود را برداشته و اجازه دهید نور خورشید به مدت چند ساعت به رختخواب بتابد. طبق مطالعه دانشگاه کینگستون، این امر به جلوگیری از رطوبت بیش از حد و کنترل جمعیت کنه های گرد و غبار کمک کند.

5.جداکردن جای خواب حیوانات خانگی

حیوانات خانگی را برای خوابیدن در تخت های جداگانه قرار دهید. بهتر است حیوانات خانگی را از تخت دور نگه دارید تا بتوانید تشک خود را در شرایط بهینه نگه دارید. حیوانات خانگی اغلب مو، سلول های پوستی، آب دهان می ریزند یا حتی دچار حوادثی می شوند که اغلب منجر به ایجاد لکه و کثیفی روی تشکتان می گردد. در نتیجه باعث آسیب به تخت می شوند.

 

پریدن بچه ها روی تشک تخت خواب

پریدن روی تخت ممکن است سرگرم کننده باشد اما باعث خراب شدن تشک می شود

 

عوامل تاثیرگذار در عمر تشک

عوامل متعددی در طول عمر تشک موثرند. در اینجا به بررسی مهمترین آنها می پردازیم.

1.مواد به کار رفته در تولید تشک

طول عمر یک تشک تقریباً 8 سال می باشد. بسته به کیفیت و نوع تشک ، طول عمر آن ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر از این مدت زمان باشد. هر تشکی که با مواد با کیفیت بالاتر ساخته شده باشد، دوام بیشتری خواهد داشت.

2.کیفیت تشک

اگر بودجه تان به شما این امکان را می دهد، تا تشک با کیفیت بالا انتخاب کنید، در دراز مدت مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر یک تشک ارزان قیمت و با کیفیت پایین انتخاب نمایید، احتمال اینکه زودتر از آنچه انتظار دارید، نیاز به تعویض داشته باشد وجود دارد.

3.وزن بدن

وزن بدنتان تعیین می کند، که چقدر به تشک فشار وارد می نمایید. به نوبه خود، این مسئله بر راحتی تخت تأثیر می گذارد. اگر سنگین‌تر هستید، یکی از مسائل کلیدی که باید در نظر گرفت، درک شما از نرم بودن به طور قابل توجهی با یک فرد بسیار سبک متفاوت است. تشک سفت تعادل کاملی بین کاهش فشار و حمایت برای افراد سنگین تر ایجاد می کند.

4.پریدن روی تخت

تخت های فنری بیشتر در معرض آسیب ناشی از سایش خشن می باشند. اما فونداسیون ها، فریم ها و حتی فوم ها همگی می توانند سریع تر فرسوده شده، اگر روی تشک بپرید.

دیاموند هوم ارائه دهنده مرغوب ترین نوع تشک

خرید تشک از دیاموند هوم

داشتن یک تشک با کیفیت که راحت و تمیز باشد، برای رسیدن به خواب باکیفیت هر شب بسیار مهم است. خوابیدن روی یک تشک مرغوب که به درستی توسط چارچوب تخت نگهداری می شود، به تشک کمک نموده تا طول عمر مطلوب خود را حفظ کند. ما در مجموعه دیاموند هوم با کیفیت ترین و مرغوب ترین تشک ها را مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیا ارائه می دهیم.

 

دیاموندهوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *