مقالات

استفاده از کالای خواب چه فایده ای دارد؟

فایده استفاده از کالای خواب طبی

برای داشتن یک زندگی سالم علاوه بر خوردن و آشامیدن، داشتن یک خواب راحت و با کیفیت همچنین داشتن کالای خواب طبی نیز برای هر انسانی لازم و ضرروری است. چرا که خواب کافی باعث می شود تا فرد در طول روز انرژی داشته و احساس آرامش کند همچنین در این میان از خرید روتختی باکیفیت نیز غافل نشوید. باید بدانید که خواب کافی و با کیفیت بر سلامت روحی و جسمی هر انسانی تاثیر مثبت می گذارد خواب به رشد فرد کمک می نماید. همین امر سبب می گردد تا نوزادان و کودکان نسبت به بزرگسالان به خواب بیشتری نیاز داشته باشند.

کیفیت پایین خواب و کم خوابی سبب بروز تاثیرات منفی در زندگی فرد خواهد شد. این اثرات منفی می توانند فیزولوژی باشند؛ یعنی باعث ایجاد انواع بیماری های خطرناک مانند سکته قلبی و مغزی، کمر درد، فشار خون بالا و دیسک کمر شوند. به عبارت دیگر ممکن است این اثرات بر روی روان انسان تاثیر بگذارند و سبب ایجاد اضطراب و افزایش استرس گردند. یا حتی احتمال دارد که فرد دچار افسردگی نیز شود.

همان طور که می دانید بیشتر افراد زمان استراحت و خواب خود را در تخت خواب خود می گذرانند. بنابراین کالای خوابی که از آن استفاده می کنند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت خواب آن ها خواهد داشت. بدن و ذهن هر فرد در هنگام خواب شبانه ریکاوری می شود. در همین راستا اگر فرد از کالای خواب مناسب و استاندارد استفاده نکند این ریکاوری به درستی صورت نخواهد پذیرفت.

همچنین استفاده از یک کالای خواب نامناسب و غیر استاندارد سبب به وجود آمدن دردهایی در کمر، گردن و همچنین ستون فقرات خواهد شد. بنابراین برای داشتن یک خواب کافی و حفظ سلامت کمر و گردن خود نیاز به یک کالای خواب مناسب خواهیم داشت. برای برخورداری از خوابی کافی که در نهایت موجب آرامش و از بین رفتن استرس های روزانه شود؛ کالای خواب طبی بهترین گزینه خواهد بود.

 

کالای خواب طبی چیست ؟

به طور کلی کالای خواب طبی چیست ؟

کالای خواب طبی چیست؟

ابتدا بهتر است تاریخچه به وجود آمدن کالای خواب را مرور کنیم. جالب است بدانید که در ابتدا این نوع کالاها توسط فرعونیان در مصر باستان استفاده می شد. آن ها رخت خواب های خود را از سطح زمین جدا کرده و به سطح بلندتری انتقال داده بودند. همچنین از تشک هایی استفاده می نمودند که پر از پر و پشم بود و سطح آن را با ملحفه که نشانگر نور و روشنایی بوده پوشاندند.

با مرور زمان ژاپنی ها تشک ها را با پنبه پر می کردند و از آن استفاده می نمودند. همچنین رفته رفته در اروپا تشک ها را با پَر و نی، پر می کردند و روی آن را با ابریشم یا مخمل می پوشاندند. به علاوه در قرن 18 میلادی و در گذر زمان قالب های تخت خواب با استفاده از چدن ساخته شد و تخته خواب های امروزی شکل گرفت.

به مجموعه ای از لوازم مورد نیاز برای ایجاد یک خواب راحت و مناسب کالای خواب می گویند. این لوازم علاوه بر ارائه یک بستر گرم و نرم برای فرد که توسط لحاف، پتو و روتختی ایجاد می کنند، باید استانداردهای لازم برای قرارگیری کمر و ستون فقرات را نیز از طریق تشک و بالش فراهم نمایند.

همان طور که بیان شد کالای خواب شامل بالش، پتو، تشک، ملحفه، لحاف، انواع کوسن و روتختی است و هر یک به طور جداگانه ای می توانند در کیفیت خواب یک فرد تاثیر مستقیمی داشته باشند. کالای خواب طبی با استفاده از تکنولوژی های روز و در نظر گرفتن آناتومی بدن انسان طراحی و ساخته شده است. همچنین فرد روی آن احساس درد و رنجش نمی کند و ستون فقرات او دقیقا با استفاده از این کالاها در حالت استاندارد خود قرار می گیرد.

همین امر سبب می شود که فرد پس از بیدار شدن از خواب دیگر در قسمت کمر و گردن خود احساس درد و گرفتگی نکند. استفاده از این کالای طبی برای هر فردی ضرروری و لازم است؛ چرا که سبب سلامت جسمانی و فیزولوژی او خواهد شد. همچنین افرادی که دارای دردهایی در ستون فقرات، دیسک کمر و گردن هستند باید از این کالای خواب طبی استفاده نمایند. چرا که استفاده از این نوع لوازم سبب بهبود دردهای آن ها می شود همچنین بهتر است که خرید پتو را نیز در الویت قراربدهید.

 

انواع کالای خواب طبی

کالای خواب طبی دارای انواع مختلفی بوده و فرد با توجه به آناتومی بدن خود می تواند از هر یک از آن ها استفاده کند.

 

تشک طبی

درباره تشک طبی

 

تشک طبی

این نوع تشک ها می توانند به خوبی از مفاصل محافظت کنند. این نوع کالای خواب فاقد فنر است و اغلب از جنس فوم، اسفنج ساخته می شود. همچنین این تشک ها به صورت ارگونومیک تولید گردیده که برای جلوگیری از بروز دردهای مفصلی از جمله کمر درد و آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تشک رویا

با افزایش دردهای عضلانی و ستون فقرات در بین افراد، شرکت های تولید کننده کالای خواب طبی مانند برند رویا، تصمیم گرفتند تا تشک های طبی را به صورت تخصصی و برای تسکین و درمان این گونه از دردها طراحی و تولید نمایند. همان طور که می دانید اگر تشک خیلی نرم باشد سبب می گردد تا قسمت میانی کمر فرد به سمت پایین کشیده شود و داخل تشک فرو رود. همین امر سبب خم شدن ستون فقرات شده و باعث تغییر حالت غیر طبیعی آن می شود.

در نتیجه فرد پس از بیدار شدن از خواب احساس درد شدیدی در قسمت کمر خواهد کرد. تشک رویا برای جلوگیری از این عارضه، تشک هایی را با درجه سفتی مناسب برای محافظت از ستون فقرات افراد طراحی و تولید کرده است. سطح این تشک ها سفت تر از تشک های معمولی و غیر استاندارد است؛ و فرد در هنگام خواب کاملا احساس آرامش نموده و دیگر در زمان بیدار شدن از بدن درد رنج نخواهد کشید.

 

بالش طبی

شاید برای هر فردی پیش آمده که در هنگام بیدار شدن از خواب با گرفتگی عضلات گردن و درد شدید در این ناحیه مواجه شده باشد. این دردها به سبب استفاده از بالش های نامناسب و غیر استاندارد ایجاد می شوند. باید بدانید که استفاده از بالش طبی و استاندارد نیز به اندازه استفاده از تشک طبی لازم و ضرروی است. چرا که بالش ها وظیفه نگهداری مهره های گردن و ستون فقرات را در یک شرایط مناسب برعهده دارند.

غالبا بالش های طبی می توانند به راحتی با انحنای سر هماهنگ شوند و با توجه به شکل سر شما فرم بگیرند تا فشار زیادی به مهره های گردن وارد نشود. اغلب این بالش ها را از جنس های مختلفی می سازند و هر یک مناسب فردی طراحی و تولید می گردد. در واقع بالش ها با توجه به نوع کاربردی که دارند از انواع مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به برخی ار آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

بالش کمری

همان طور که از نام این کالا پیداست، برای بهبود نشستن فرد طراحی شده است. همان طور که می دانید بد نشستن می تواند سبب ایجاد آسیب های جدی در ستون فقرات شود. این نوع بالش ها به افرد کمک می نمایند تا استاندارد نشستن را رعایت کنند. این بالش ها از قوز کردن افراد و همچنین خمیده شدن ستون فقرات آن ها جلوگیری خواهد کرد.

 

بالش زانو

این نوع بالش ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی در بین پاها قرار می گیرند و حالت استانداردی را به زانوهای فرد می بخشند. همچنین سبب می گردند که در هنگام خواب فشار کمتری به زانو، پهلو، ماهیچه های ران، ستون فقرات وارد شود. این بالش ها برای افرادی که از درد زانو رنج می برند بسیار مناسب هستند. همچنین بانوان باردار جهت کم کردن فشار بر روی ستون فقرات خود می توانند از این نوع محصول استفاده کنند.

 

بالش بدنی

نام دیگر این نوع بالش، بالش بادی است. این بالش ها با بالش های معمولی و سنتی کاملا متفاوت هستند. برای کسانی که عادت دارند به پهلو بخوابند استفاده از این بالش بسیار مناسب خواهد بود. این محصول طوری طراحی شده که فرد می تواند آن را در آغوش بگیرد و یک پای خود را به دور آن بپیچد. این بالش ها دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

  • بالش های بدن c
  • بالش های بدن u
  • بالش های بدن l

 

مزیت های استفاده از کالای خواب

استفاده از کالای خواب چه مزیت هایی دارد ؟

 

مزایای استفاده از کالای خواب

  1. هماهنگی ستون فقرات و گردن: همان طور که بیان گردید این کالاها باعث می شوند تا ستون فقرات و گردن در جای مناسب خود قرار بگیرند و در حالت استاندارد باشند.
  2. بهبود گردش خون: هنگامی که از بالش های طبی استفاده شود ستون فقرات و همچنین اندام های بدن در جای مناسب خود قرار می گیرند. همین امر سبب گردش خون بهتر در اندام ها خواهد شد.
  3. کاهش چین و چروک: یکی از مزایای استفاده از بالش های طبی جلوگیری از ایجاد چین و چروک در صورت است و سب شادابی پوست نیز می شود.
  4. کمک به خواب عمیق: این کالای خواب طبی به افراد جهت داشتن یک خواب با کیفیت و مناسب کمک به سزایی می کند و باعث می شود که فرد خواب عمیقی را تجربه نماید.

 

نکات مهم در هنگام خرید کالای خواب و استراحت طبی

برای خرید یک کالای خواب طبی باید به یک سری از عوامل و شرایط توجه نمود تا بتوان یک کالای خواب استاندارد و با کیفیتی را تهیه کرد.

  1. مواد اولیه با کیفیت: باید از کالاهای خوابی استفاده کنیم که از مواد اولیه با کیفیت و مناسبی تهیه و ساخته شده باشند. چرا که این کالاها تماس مستقیمی با پوست بدن انسان دارند و اگر بی کیفیت باشند باعث ایجاد حساسیت های پوستی و همچنین آلرژی خواهند شد.
  2. گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی: بهتر این کالاهای خواب طبی را از فروشگاه ها و برندهای معتبری خریداری نمایید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند و کیفیت این نوع کالاها را تضمین کنند.

 

خرید اینترنتی کالای خواب از دیاموندهوم

شما می توانید کالای خواب طبی را به صورت غیر حضوری و اینترنتی از سایت دیاموندهوم خریداری نمایید.

 

دیاموندهوم 

سوالات متداول

  • کالای خواب طبی چیست؟

به مجموعه ای از لوازم مورد نیاز برای ایجاد یک خواب راحت و مناسب کالای خواب می گویند. این لوازم علاوه بر ارائه یک بستر گرم و نرم برای فرد که توسط لحاف، پتو و روتختی و تشک رویا ایجاد می کنند، باید استانداردهای لازم برای قرارگیری کمر و ستون فقرات را نیز از طریق تشک و بالش فراهم نمایند.

 

  • انواع کالای خواب طبی چیست ؟

تشک طبی

تشک رویا

بالش طبی

بالش کمری

بالش زانو

بالش بدنی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *