مقالات

آموزش مرتب کردن روتختی به روش هتل های لوکس

مرتب کردن روتختی

احتمالا راحت ترین کاری که بعد از بیدار شـدن می‌تـوان انجام داد رها کـردن تخت به همان شکل نامرتب خود است. شاید بپرسید اصلا چرا باید تخت را مرتب کرد؟ مگر نه اینکه دوباره آن را بهم می زنیم، پس چرا باید به خودمان زحمت اضافه بدهیم؟ در مقالات پیشین درباره‌ی نحوه‌ی از بین بـردن لک روتختی شما را آگاه کردیم. در این مقاله می خواهیم به شما راهکارهایی درباره ی مرتب کـردن روتختی به شما بدهیم. همراه ما بمانید.
مرتب کردن روتختی از کارهایی است که افراد کمی تمایل به انجامش دارند. اگر اندکی توجه کنید متوجه تاثیر چشمگیر تخت خواب مرتب بر ظاهر و احساس اتاقتان خواهید شد. تخت خواب تاثیر بسیاری در زیبایی اتاق دارد به همین دلیل مرتب بودن آن باعث می شود تا اتاق تمیز و مرتب به نظر برسد. از طرفی وقتی قرار است به تخت برگردید، مواجه شدن با یک تخت مرتب حس آرامش بسیار بیشتری را به شما منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: فنگ شویی اتاق خواب

 

زنی که روتختی را مرتب می کند

تخت خواب نامرتب ظاهر زشتی به اتاق می بخشد

چگونه روتختی را مرتب کنیم؟

مرتب کـردن تخت واقعا کار دشواری نیست. فقط باید هر روز صبح چند دقیقه وقت گذاشتـه تا وسایل آن را سر جایش بگذارید. شما می توانید با مرتب کردن روتختی شروع کنید. روتختی را از چهار طرف بکشید تا کاملا صاف و بدون چروک شود. سپس بالش ها را مرتب کرده و پتو را روی تخت بکشید.
البته شاید این توضیحات بسیار ساده عنوان شـده باشد. در واقع مرتب کـردن تخت، یا به طور دقیق تر تزئین آن، امروزه به یک هنر تبدیل شـده است. راه های مختلفی برای انجام این تزئین وجود دارد که در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم. همچنین بهتر است بدانید رنگ روتختی نیز روی روحیه ی شما تاثیر بسیاری دارد بنابراین هنگام خرید روتختی به رنگ آن نیز بسیار دقت کنید.

چند روش سریع و آسان برای مرتب کردن روتختی

روش های متنوعی برای مرتب کردن روتختی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرتب کردن روتختی به روش هتل های لوکس 

برای اینکه تخت خوابتان مانند هتل های لوکس صاف و یک دست شود باید از محافظ و گیره پد استفاده کنید. برای شروع باید محافظ تشک را کاملا کشیـده تا صاف و بدون چروک شود. در ادامه آن را با گیره به تشک فیکس کنید تا دچار بهم ریختگی نشود. سپس می توانید روتختی یا ملحفه را روی تشک پهن کرده و به صورت کتابی در زیر تشک فیکس کنید.

مرتب کردن روتختی به روش افراد حرفه‌ای

تنها کافیست چند روز پشت سر هم تخت خواب خود را مرتب کنید تا این کار برایتان مثل آب خـوردن شود. با این حال، باز هم راهکارهای خوبی وجود دارد که افراد حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال می توان از روتختی‌های کش دار برای روی تشک استفاده کرد.
امکان دارد که صاف کردن ملحفه، آن هم به تنهایی برای افرادی زمان بر و کمی سخت باشد. استفاده از روتختی‌های کش دار می تواند یک روش بسیار راحت برای مرتب کردن تخت خواب باشد.

 

یک شال روی تخت

روش‌های استفاده از شال برای روتختی‌ها

روش انداختـن شال‌های اطراف تخت

شال تخت یکی از وسایل تزئینی برای تخت خواب است که می تواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد. این شال به شکل یک پارچه باریک بر روی عرض لبه پایینی تخت قرار می گیرد. شما نیز می توانید از انواع مختلف این وسیله مانند پشمی، بافتنی و غیره برای زیباتر شدن تخت خود استفاده کنید. برخی از این شال‌ها را می‌توان به صورت شال مبل نیز استفاده کرد که زیبایی بسیاری به اتاق نشیمن شما می‌دهد.

 

روتختی کاملا مرتب

نمونه تخت کاملا مرتب و آنکارد شـده

 

روش آنکارد کردن تخت

حتما تا به حال اصطلاح آنکارد کـردن تخت را شنیـده اید. این اصطلاح به معنی مرتب کردن تخت بر اساس قدم هایی مشخص است. به عنوان مثال در آنکارد نظامی روتختی کاملا کشیـده و صاف قرار گرفتـه و پتو یا ملحفه تا قسمتی خاصی از آن کشیـده می شود. هر دو این وسایل را باید به صورت پاکتی یا کتابی تا زد و در زیر تشک فیکس کرد.

مراحل مرتب کردن تخت

شما می توانید برای مرتب کردن روتختی خود از مراحل زیر به عنوان یک راهنما استفاده کنید.

  • مرتب کردن ملحفه زیر

معمولا بر روی تشک یک ملحفه قرار می گیرد تا مانع از کثیف شدن خود تشک شود. این ملحفه به صورت سرتاسری قرار گرفتـه بنابراین می توانید آن را با گیـره به تشک فیکس کنید. این عمل باعث می‌شود تا از به هم ریختگی تخت جلوگیری شود.

  • تمیز کردن ملحفه بالایی

هر چقدر هم که در مراقبت از تخت خواب دقت کنید باز هم آشغال های ریزی مثل مو و پرز روی آن قرار می گیرند. شما می توانید این آشغال ها را با برس یا هر وسیله ی دیگری از روی تخت جمع کنید. این اتفاق باعث می‌شود تا ظاهر تمیز تشک را خراب نشود. همچنین سعی کنید تا با عوض کردن زود به زود ملحفه بالایی تخت از لک شدن آن جلوگیری کنید.

  • مرتب کردن پتو

شما می توانید پتو را تا کرده و بر روی قسمت پایینی تخت قرار دهید. همچنین می توانید پتو را روی تخت کشیـده و با تا کـردن آن به زیر تشک آن را فیکس کنید.

  • انداختن رو تختی

سعی کنید رو تختی را بر روی کل تخت کشیـده و با دست آن را صاف کنید. همچنین می توانید برای راحتی بیشتر از روتختی های کش دار استفاده کنید.

  • مرتب کردن بالش و کوسن

در مرحله آخر بالش ها را به صورت مرتب روی تخت بچینید.

سخن آخر

مرتب کردن روتختی و تزئین تخت در نهایت به سلیقه شما بر می گردد. در این باره مدل های مختلف روتختی در بازار موجوداند که می‌توانند جلوه زیباتری هم به تخت خواب شما ببخشند. اگر کمی در اینترنت جستجو کنید می‌توانید مدل‌های متنوعی از این روتختی‌ها را ببینید. این روتختی‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی عرضه می‌شوند.
گروه تولیدی دیاموند هوم نیز به عنوان ارائه کننده انوع کالای خواب، آشپزخانه و غیره شناخته می‌شود. همچنین دیاموند مدل های متنوعی از روتختی مانند روتختی زارا، روتختی کاتن باکس، روتختی مخمل را برای سلیقه های مختلف به بازار عرضه می کند. روتختی‌ مخمل به علت جنس بسیار با کیفیت خود طرفداران زیادی دارد. شما می توانید برای مشاهده محصولات به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کرده تا روتختی دلخواه را متناسب با فضای اتاق خوابتان انتخاب کنید.

منبع: دیاموندهوم

 

سوالات متداول 

  • آیا شال‌های روتختی دست‌بافت هستند؟
    بله، شال‌های روتختی در گذشته اغلب دست‌بافت بودند، اما امروزه بسیاری از آن‌ها به صورت ماشینی نیز تولید می‌شوند.
  • آیا طرح‌های شال‌های روتختی به مناطق مختلف ایران وابستـه است؟
    بله، هر منطقه از ایران دارای طرح‌ها و رنگ‌های خاص خود در شال‌های روتختی است که به تنوع و زیبایی این قطعات افزوده است.
  • آیا انتخاب طرح و رنگ شال‌ها بر اساس اثرات روحی انسان مهم است؟
    بله، طرح‌ها و رنگ‌های شال‌ها نقش مهمی در ایجاد آرامش و رفاه روحی انسان‌ها ایفا می‌کنند. در نتیجه انتخاب مناسب آن‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.
  • آیا شستشوی شال‌های روتختی نیازمند مراقبت ویژه است؟
    بله، شستشوی شال‌های روتختی نیازمند مراقبت ویژه است و باید از آب و مواد مناسب استفاده کـرده و در دمای مناسب شستـه می‌شوند.
  • آیا هنر روتختی‌بافی نیازمند حمایت است؟
    بله، هنر روتختی‌بافی یکی از آثار فرهنگی و هنری ملی ایران است که نیازمند حمایت و حفظ است تا به نسل‌های آینده منتقل شود.

دیدگاهی در مورد “آموزش مرتب کردن روتختی به روش هتل های لوکس

  1. mehrnoosh گفت:

    سلام ببخشید محصولات دیگه ای برای استفاده در حمام هم دارید؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بله ما محصولات گوناگونی از جمله حوله های مختلف برای تمام سنین داریم و مخصوص عروس‌ها و دامادها داریم.

  2. مهدی گفت:

    بسیار ممنونم از اطلاعات مفید شما

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      اگر از اطلاعات ما استفاده کردید، می‌توانید از دیگر محصولات ما در حوزه خانه و زندگی دیدن کنید

  3. علی دهقان گفت:

    ممنونم از روش‌های بسیار مفید شما

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بسیار مفتخریم که توانستیم نظر شما را جلب کنیم

  4. hana گفت:

    بسیار عالی بود ممنونم از شما

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بسیار مفتخریم که توانستیم به شما کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *