مقالات

فنگ شویی اتاق خواب و تاثیرات آن

هر کسی با هر طرز تفکری قطعا راجب فنگ شویی و تاثیرات آن شنیده و شاید کنجکاو هم شده که اطلاعات بیشتری در این رابطه بدست آورد. فنگ شویی، یک دیدگاه قدیمی چینی است و ریشه در این باور دارد که همه چیز (از جمله ترکیب یک اتاق، مانند اتاق خواب شما) دارای انرژی است. چه به آن اعتقاد داشته باشید یا نه، یادگیری تمرین های درونی آن و درک اینکه چگونه چنین قوانینی می تواند زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد، تا حدودی جذاب است. در فنگ شویی اعتقاد بر این است که تعادل انرژی موجود در فضای اطراف شما اهمیت دارد و می تواند بر سلامتی، ارتباطات و حتی کیف پولتان تاثیر بگذارد. بیایید تا با اصول فنگ شویی اتاق خواب بیشتر آشنا شویم.

 

اصول فنگ شویی و چیدمان اتاق خواب

فنگ شویی و جای درست تخت خواب در اتاق

 

اصول فنگ شویی و چیدمان اتاق خواب

پیوند بین محیط و انرژی چیزی بدیهی است. برای مثال زمانی که نوبت چیدمان اتاق خواب شما می رسد، مشاوران فنگ شویی از شما نمی خواهند که تخت خود را در یک زاویه عجیب در وسط اتاق شناور کنید و دیوارهایتان را چهار رنگ مختلف نقاشی کنید (حداقل، نه آنهایی که ما با آنها صحبت کردیم). اما این را هم بدانید که اصول فنگ شویی قابل انعطاف اند. برای به کار گیری قوانین فنگ شویی در اتاق خواب، کافیست چهار اصل را رعایت کنید و نتیجه آن را در خواب بهتر خود ببینید.

اصل یک: آرامش و سکوت

آرامش در اتاق خواب از فاکتور های اساسی است. همه ترجیح می دهند اتاق خوابشان در آرام و ساکت ترین جای خانه باشد تا بتوانند بدون سروصدایی استراحت کنند. بنابراین چیز عجیبی نیست اگر بگوییم چنین قانونی در فنگ شویی نیز وجود دارد. البته سکوت فضا تنها دلیل بر آرامش آن نیست و قواعد دیگری نیز هستند که باید رعایت شوند.

• جای مناسب برای تخت
مفهوم «موقعیت فرماندهی» در فنگ شویی که به قرار دادن اشیا در مقابل درب ورودی اشاره دارد، نه در راستای آن که نکته ای کلیدی در رابطه با محل قرارگیری تخت شماست.

• قرار دادن تخت زیر پنجره ممنوع
از آن جایی که ایجاد حس آرامش در گرو حس امنیت است زمانی که ذهن شما به این باور نرسد که در امن ترین حالت و مکان می خوابید آرامش چندانی نیز نخواهد داشت. اگر تخت شما درست زیر پنجره باشد چگونه در حین خوابیدن از انرژی تان محافظت کنید تا ضعیف نشود آن هم در حالتی که حتی یک دیوار محکم پشتتان ندارید.

• تعادل در چیدمان وسایل اتاق

تعادل انرژی را در دو طرف تخت قرار برقرار کنید. مثلا دو چراغ خواب را در دو طرف تخت قرار دهید تا هنگام خواب تعادل ایجاد شود.
• استفاده از رنگ خنثی
دقت داشته باشید شما می خواهید در اتاق خواب خود طبق قوانین فنگ شویی آرامش ایجاد کنید پس بدانید رنگ ها تاثیر زیادی در این قضیه دارند. سعی کنید اول از رنگ هایی با تناژ رنگی زمین استفاده کنید که خنثی هم هستند. مثلا رنگ های زرد کمرنگ و بژ که در این تناژ رنگی هستند. از دیگر رنگ های خنثی می توان به رنگ سفید و خاکستری اشاره کرد که جز تناژ رنگی «فلز» به حساب می آیند.

 

امنیت و فنگ شویی

هنگام خواب درب اتاقتان را باز بگذارید

 

اصل دوم: امنیت

پیش تر به اهمیت امنیت و تاثیر آن بر آرامش اشاره کردیم پس مشخص است قوانینی نیز در راستای تامین این امنیت وجود داشته باشد.
• تخت به دیوار تکیه ندهد
درست است گفتیم پشت تخت پنجره قرار نگیرد و دیوار باشد اما توجه کنید اگر تخت بیش از حد به دیوار بچسبد و فضایی بین دیوار و تخت وجود نداشته باشد یکی دیگر از قوانین فنگ شویی را نقض می کنید. در این قانون کیپ کردن و چسباندن هر وسیله ای به وسیله دیگر غلط است.
• جای تخت جایی باشد که مرکز فرماندهی باشد
دوباره بر می گردیم به مفهوم موقعیت فرماندهی در اتاق خواب که در راستای ایجاد حس امنیت اهمیت خاصی دارد. در اتاق خواب فنگ شویی، تخت شما باید در موقعیت فرماندهی قرار بگیرد. بهترین مکان برای قرار دادن تخت شما به صورت مورب از در است. در حالتی که در تحت نظر شما است، اما شما مستقیما از آن نگاه نمی کنید.
• درب اتاق را زمان خواب نبندید
درست است گاهی در اثر سر و صدا های خارج از اتاق ممکن است در خواب شما مشکل ایجاد شود اما بستن در مشکلات بیشتری را به وجود می آورد. با بستن در شما جریان هوا و انرژی را متوقف می کنید و یک فضای بسته را برای حبس کردن خود به وجود می آورید. این کار انرژی های درونی شما را ضعیف می کند.

 

تخت خواب چوبی و تاثیر خوب آن روی فنگ شویی

استفاده از چوب خصوصا تخت چوبی تاثییرات خوبی روی شما می گذارد

 

اصل سوم :سلامت جسمی

باید بدانید رعایت تمام این قوانین و اصول بر پایه بهبود عملکرد و سلامت شماست که این علاوه بر روح و ذهن شامل جسم شما نیز می شود. هر چیزی که این سلامت را تهدید کند قطعا از خط قرمز های فنگ شویی خواهد بود.
• عدم استفاده از لوازم برقی
لوازم برقی مثل تلوزیون، باند پخش کننده موزیک، پلی استیشن و حتی کاوپیوتر با ایجاد امواج رادیویی و مخرب و همچنین برهم زدن تمرکز شما، تمام آرامش اتاق خواب را بهم میزند.
• تخت چوبی بخرید
در فنگ شویی، هرچقدر ارتباط نزیک تری با طبیعت داشته باشید انرژی بیشتری را سمت خود جذب می کنید. چوب از دل طبیعت و از جنس درختان است و مشخصا گذینه بهتری برای شما نسبت به هر متریال دیگری است.
• استفاده از تشک با کیفیت
جدا از راحتی و استاندارد بودن تشک چیزی که اهمیت دارد نو بودن آن است. هرگز تشک دسته دوم خریداری نکنید زیرا شما نمی دانید پیش از این چه انرژی هایی در آن تشک انباشته شده.
• هوای مطبوع
طبیعی است که اگر در محیط استراحت شما هوای خوبی در جریان نباشد و یا حتی بویی نا خوشایند بپیچد علاوه بر تلخ کردن اوقات شما با کمبود اکسیژن روبرو خواهید شد و در نهایت کسالت شروع به ایجاد انرژی های منفی می کنید.

• استفاده از پتو با الیاف طبیعی
باری دیگر دست آشتی با طبیعت داده و با خرید پتو و لحافی که در آن از الیاف طبیعی استفاده شده خود را به مادر اصلی خود یعنی طبیعت نزدیک کنید.

محصولات دکوراتیو چوبی

از محصولات دکوارتیو چوبی برای ایجاد حس بهتر استفاده کنید

اصل چهارم :پخش انرژی مثبت

حال زمان سازمان دهی به انرژی هایتان فرا رسیده. مهم است که از جریان یافتن هر انرژی منفی ای در فضای اتاق خوابتان جلوگیری کنید و در عوض با انجام یکسری کار انرژی مثبت را به سمت خود فرا بخوانید.

• از قرار دادن وسیله در زیر تخت خودداری کنید
تحت هیچ شرایطی با قرار دادن وسیله در فضای زیرین تخت خود انبوهی از انرژی منفی را آن زیر تلنبار نکنید!
• استفاده از لوازم دکوراتیو موردعلاقه
اینجا اتاق خواب شماست؛ هنر به خرج دهید از سلیقه تان استفاده کنید اتاقتان را بازتابی از قدرت خلق هنری خود بدانید. به شما توصیه می کنیم از محصولات دکوراتیو دیاموند هوم دیدن کنید.

• تمیز نگهداشتن فضای اتاق
به آخرین و اساسی ترین نکته در قانون فنگ شویی رسیدیم. شک نداشته باشید اگر در اتاق شما نظم رعایت نشود رعایت کردن دیگر قوانین هیچ ارزشی نخواهد داشت. فرض کنید همه اصول را هم رعایت کردید زمانی که همه وسایل شما پخش و پلا روی زمین است دیگر چه اهمیتی دارد رنگ های به کار رفته در اتاق شما چیست؟ باید بدانید انرژی های منفی جلوی بازتاب تمامی تلاش های شما را می گیرد.

 

دیاموندهوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *