مقالات

5 ایده برای دیزاین اتاق خواب

دیزاین و طراحی اتاق خواب

یکی از مهمترین بخش های خانه که دکوراسیون و طراحی آن همیشه مورد توجه بوده است اتاق خواب هر منزل می باشد. از آنجا که این بخش از منزل ناحیه آرامش و راحتی هر فردی است طراحی داخلی آن مستقیما بر روح و روان افراد تاثیرگذار می باشد. دیزاین اتاق خواب با استفاده از وسایل و لوازمی که در این بخش موجود می باشد به راحتی امکانپذیر است.

سلیقه شخصی افراد در انتخاب نوع طرح و رنگ وسایل در این قسمت از منزل تاثیرگذار خواهد بود. اما اگر می خواهید اتاق خوابی زیبا و آرامش بخش داشته باشید باید به  نکات مهمی که در طراحی آن مورد نیاز است توجه کنید.

ایده های متنوعی برای تغییر بخش های مختلف دکور اتاق خواب قابل استفاده است که 5 نمونه از تاثیرگذارترین آنها شامل تغییراتی می باشد که در رنگ و چینش وسایل و لوازم داده می شود.

  • استفاده از روتختی با رنگ های گرم
  • چینش صحیح بالش و کوسن
  • استفاده از کاغذ دیواری
  • استفاده از لوازم دکوراتیو مثل آباژور

بیشتر بخوانید: ترفند های نورپردازی اتاق خواب

روتختی با رنگ گرم

 استفاده از رنگ های گرم روتختی

رنگ ها بیشترین تاثیر را در طراحی بخش های مختلف خانه بر عهده دارند. انتخاب رنگ باید به صورتی باشد که در زمان استراحت و خواب، آرامش در اتاق برقرار باشد. انتخاب رنگ مناسب بر اساس سلیقه و علاقه و دکوراسیونی است که در اتاق وجود دارد. اما بسیاری از روانشناسان عقیده دارند که استفاده از رنگ های گرم برای خرید روتختی بسیار هوشمندانه و خلاقانه است. رنگ های گرم باعث می شوند تا حال و هوای اتاق خواب تغییرات دلنشینی پیدا کند.

  • استفاده از رنگ های گرم اتاق خواب را به کانون توجه تبدیل می کند.
  • دیزاین اتاق خواب با رنگ های گرم روتختی باعث ایجاد تعادل و جذابیت در فضای اتاق می شود.
  • رنگ های گرم باعث ایجاد حس گرما و لطافت در اتاق خواب می شوند.
  • رنگ های گرم باعث پنهان شدن تغییرات و کثیفی ها می شود.

رنگ های صورتی، زرد و قرمز و قهوه ای از آن دسته رنگ های گرمی هستند که شما می توانید برای ایجاد تعادل و جذابیت در اتاق خواب و برای تزیین تخت خود استفاده کنید.

آرایش بالش و کوسن

آرایش بالش و کوسن

بالش ها و کوسن‌ها اجزا خاصی در دکوراسیون تخت خواب هستند و چیدمان منظم آنها علاوه بر ایجاد نظم و هماهنگی در فضای اتاق می تواند در زیبایی آن نیز تاثیر زیادی داشته باشد. در ابتدا توجه داشته باشید که  رنگ بالش باید از پارچه های مقاوم انتخاب شود. برای زیباتر شدن تخت خواب از بالش های کوچک در سایزهای 50 در 60، 50 در 90 و 65 در 65 استفاده کنید. بالش و کوسن ها در چهار دسته تقسیم بندی می شوند.

  • یورو یا مربعی که بالش های دوردوزی شده هستند و سایز بزرگتری دارند و در عقب تخت در دیزاین اتاق خواب استفاده می شوند.
  • شم ها که بالش هایی بزرگتر از بالش اصلی هستند و عنصری تزیینی می باشند. در چیدمان به روش اروپایی این بالش ها دیگر جنبه تزیینی ندارند.
  • بالش خواب
  • بالش های تزیینی

معمولا کوسن های مربعی یا مستطیلی که در وسط تخت قرار می گیرند و با استفاده از رنگ های خاص می توانند به عنوان نقطه تاکید و تمرکز قرار بگیرند.

 آرایش بالش و کوسن روی تخت ها بر اساس مدل تخت متفاوت است.

تخت کینگ

در این نمونه تخت ها چیدمان بالش و کوسن به این شکل است که در تزیین تخت و دیزاین اتاق خواب از سه بالش یورو، دو بالش شم، دو بالش خواب یا استاندارد و یک نمونه بالش تزیینی که معمولا استوانه ای است استفاده می شود.

تخت کویین

این نمونه تخت ها همان نمونه های استاندارد هستند و آرایش بالش و کوسن روی آنها به این شکل است که از دو بالش یورو، دو بالش استاندارد و یک بالش تزیینی مربعی یا مستطیلی استفاده می شود.

تخت تویین

شامل یک بالش یورو یا شم، یک بالش استاندارد و یک بالش استوانه ای، مربعی یا مستطیلی است.

 

استفاده از روتختی مخمل و تاثیرآن در زیبایی اتاق

روتختی مخمل در سالهای اخیر به یکی از زیباترین بخش های تزیینات اتاق خواب و تخت خواب تبدیل شده اند. کیفیت مناسب و طول عمر بالای این نمونه از روتختی ها مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. این نمونه از روتختی ها به دلیل تار و پود پارچه هایشان ماندگاری بالایی دارند. شما می توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود اقدام به خرید طرح های متنوع  و زیبای این نمونه روتختی نمایید و با استفاده از آنها بر زیبایی اتاق خواب خود اضافه کنید.

استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها از قدیم برای دکوراسیون و دیزاین اتاق خواب در اتاق ها مورد استفاده قرار می گرفته است. با وجود رنگ های متنوع در نقاشی ساختمان این عناصر دکوراتیو هنوز هم جایگاه ویژه ای بین افراد دارد. برای طراحی دیوارهای اتاق خواب بهتر است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • سبک مناسب را انتخاب کنید.
  • استفاده از طرحهای افقی و عمودی برای نشان دادن طول و عرض اتاق خواب
  • استفاده از رنگ های مناسب

استفاده از طرح و رنگ مناسب باعث می شود تا فضای اتاق خواب به یک بخش بدون استرس و آرام تبدیل شود.

استفاده از آباژور کنار سرویس خواب

استفاده از آباژور کنار سرویس خواب

در کنار طراحی بخش های مختلف اتاق خواب، عناصر و لوازمی وجود دارند که می توانند فضای اتاق خواب را به شکل ویژه و خاصی درآوردند. استفاده از آباژور به عنوان یک عنصر تزیینی برای در اختیار داشتن نور محدود در اتاق خواب، در سالهای اخیر بسیار مورد توجه می باشد. برای هماهنگی و یک دست بودن بهتر است رنگ آباژور از رنگ های نزدیک به تخت خواب انتخاب شود. جنس آباژور باید مرغوب و با کیفیت باشد.

  • نور آباژور باید استاندارد باشد و باعث بی‌خوابی و افزایش خستگی نشود.
  • کلید روشن و خاموش کردن آن باید در نزدیکی شما قرار داشته باشد.
  • از رنگ های متقارن برای دیزاین اتاق خواب استفاده شود.

نمونه های متنوعی از آباژور طراحی شده است که متناسب با دکوراسیون می توان از آنها استفاده کرد.

خرید محصولات دکوراتیو از دیاموند هوم

مجموعه دیاموند هوم با توجه به نیاز مخاطبان در طراحی و دکوراسیون بخش های مختلف منزل، اقدام به ارائه محصولات متنوع و با کیفیت برای دکوراسیون منزل نموده است. کالای های خواب با کیفیت و متنوع و زیبا به همراه انواع عناصر و لوازم دکوری متناسب با هر سلیقه ای نشان از توجه این مجموعه به  سلیقه های متفاوت مخاطبان خود دارد. شما می توانید با توجه به نیاز خود با بخش فروش و مشاوره مجموعه دیاموند هوم تماس برقرار کنید و انتخاب مطمئن و ویژه ای داشته باشید.

دیاموندهوم

 

نتیجه گیری

تنوع و تغییراتی که کالاهای خواب در سالهای اخیر داشته است باعث شده تا شاهد نمونه های متنوعی از این محصولات باشیم. انتخاب و طراحی اتاق خواب علاوه بر سلیقه، اگر بر اساس نکات روانشناسی و طراحی انجام شود زیباتر و متناسب تر خواهد بود. روتختی مناسب، چیدمان صحیح بالش و کوسن و استفاده از آباژور نکاتی هستند که  بر زیبایی و خاص بودن اتاق خواب می افزایند.

دیدگاهی در مورد “5 ایده برای دیزاین اتاق خواب

  1. هانا گفت:

    من عاشق روتختی مخملم خیلی قشنگه خصوصا برای زمستون
    دارید شما؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      کاربر گرامی روتختی مخمل در دباموند هوم موجود می باشد.

  2. ati گفت:

    عالی بود
    روتختی رنگ گرم دارید؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      دوست عزیز برای خرید روتختی در دیاموند هوم با رنگ های متفاوت به صفحه ی اصلی آن مراجعه نمایید

  3. ساناز گفت:

    دکوری هم دارید؟
    برای کادو مناسبه دکوری هاتون؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      برای مشاهده ی محصولات دکوراتیو دیاموند هوم به صفحه ی آن مراجعه نمایید.

  4. مرضیه گفت:

    سلام ست حوله دو قلو هم دارید؟

    1. مهسا خاکی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله ست حوله دوقلو در دیاموند هوم در رنگ های متفاوت موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *